Gra Call of Duty zarobiła 3 mld dolarów

Wpływy ze sprzedaży serii gier Call of Duty wyniosły już ponad 3 miliardy dolarów - poinformował wydawca, spółka Activision Blizzard.

"Jeśli wziąć pod uwagę czas, jaki nasi klienci spędzają grając w Call of Duty, to jest to najprawdopodobniej jeden z najpopularniejszych produktów rozrywkowych w historii" - stwierdził prezes Activision, Bobby Kotick. Od chwili wprowadzenia na rynek pierwszej części Call of Duty w 2003 r. sprzedanych zostało ponad 55 mln. kopii gry (Activision powołuje się na analizy firm NPD Group, Charttrack i GfK oraz własne szacunki).

W listopadzie br. do sklepów trafiła szósta odsłona cyklu, "Call of Duty: Modern Warfare 2", która z miejsca stała się hitem sprzedaży. W ciągu pięciu dni od premiery w samych tylko Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii znalazła 4,7 mln nabywców i zarobiła 550 mln dolarów.

Kopie gry pojawiły się w sieciach bezpośredniej wymiany plików jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem jej do sprzedaży, co mogło zmotywować Microsoft do zablokowania dostępu do usługi Xbox Live ok. milionowi graczy na całym świecie (być może, że w porozumieniu z producentem CoD, Infinity Ward).