Groupon - dlaczego niektórym firmom ten układ się nie opłaca?

Groupon powstał 3 lata temu, a ostatnio świeci triumfy popularności. Firma dystrybuuje kupony zniżkowe w 44 krajach.

Groupon

Groupon

Nie zawsze i nie każdemu właścicielowi firmy opłaca się współpraca z Grouponem. Dlaczego? Oto 5 argumentów przeciw.

1. Stracisz pieniądze

Oto historia jak z horroru - pewien właściciel kawiarni z Portland stracił na układzie z Grouponem aż 8 tys USD (!). Takich historii jest dużo więcej.

2. Obniżasz wartość swojej marki

Ustalasz ceny z jakiegoś powodu. Twoja firma ma reputację, którą budowałeś wiele lat. Obniżając ceny dla Groupona pokazujesz, że tak naprawdę twoje usługi są mniej warte.

3. Słabe zadowolenie użytkownika

Twoi pracownicy wiedzą, że użytkownicy z Groupona wnoszą mniej pieniędzy o firmy i mogą traktować ich z góry, wykonując usługę bez właściwego zaangażowania. Przez to użytkownicy odchodzą z negatywnymi odczuciami, które potem przekazują innym.

4. Zdenerwujesz niewłaściwych klientów

Lojalnych klientów trudno zdobyć, ale gdy już ich zdobędziemy to właśnie oni mogą uratować niejeden biznes. Trzeba dbać, by byli zadowoleni. Pomyśl - jak poczuje się stały klient, gdy tą samą usługę zaoferujesz za pół ceny jakiemuś nowicjuszowi, podczas gdy on - stary klient - w tym samym czasie będzie musiał zapłacić dwa razy więcej?

5. Tracisz kontrolę nad marką

Nie masz wpływu na to, jak Groupon zareklamuje twoją ofertę na swojej witrynie.

Groupon to obosieczna broń

Nie daj się złapać na modę. Niektórych firm po prostu nie stać na Groupona. A jeżeli już się zdecydujesz skorzystać z tego układu, uświadom swoich pracowników, że muszą traktować użytkowników Groupona dobrze, a stałych klientów... jeszcze lepiej.