Groupon zebrał 950 mln dol. od inwestorów
-
- IDG News Service,
-
- 12.01.2011, godz. 10:45
Internetowy serwis z promocjami wykorzysta zebrane pieniądze, by wynagrodzić pracowników i tych, którzy wspierali go na wczesnym etapie rozwoju. Część funduszy przeznaczy na rozszerzenie działalności oraz rozwój infrastruktury technologicznej.

Model biznesowy Groupona okazał się bardzo skuteczny
Polecamy:
Zobacz też:
W 2010 serwis rozszerzył swoją działalność z 1 do 35 krajów, wszedł na 500 nowych rynków lokalnych, zwiększył bazę subskrybentów z 2 do 50 mln oraz przedstawił ponad 100 000 ofert od 58 000 firm - podał Groupon w poniedziałek.
Serwis został założony w 2008 roku. Oferował zniżki na produkty i usługi z rynku lokalnego. Oferty stawały się aktywne, gdy osiągnięto minimalną liczbę zainteresowanych osób.
Obecnie Groupon ma około 3 000 pracowników i pobiera prowizję od każdej transakcji. Analitycy podają, że w 2010 roku mógł osiągnąć około 500 mln dol. przychodu.
W grudniu zarząd Groupona nie zgodził się na jego przejęcie przez Google za 6 mld dolarów. Jeśli Google dokonałoby tego zakupu, to uzyskałoby pozycję lidera w rozwijającym się rynku internetowych promocji.
Niektórzy uważają jednak, że serwis nie jest tyle wart, a inne firmy zaczynają z powodzeniem naśladować jego model biznesowy.