Gry wideo motorem popularności 3DTV

Spółka analityczna Insight Media spodziewa się znacznego wzrostu popularności telewizorów wyświetlających obraz 3D w technice stereoskopowej. Przyczynią się do tego gracze, kuszeni coraz większą liczbą tytułów oferujących rozgrywkę w trybie trójwymiarowym.

Insight Media szacuje, że za pięć lat - w 2014 r. - liczba będących w użyciu wyświetlaczy z technologią stereoskopowego 3D wyniesie 40 milionów. Do rozwoju rynku takich ekranów ma wydatnie przyczynić się społeczność graczy.

"Graliśmy w gry korzystające ze stereoskopowego 3D przez setki godzin" - przekonuje Dale H. Manu, główny analityk Insigh Media. Doprowadziło go to do niezbyt odkrywczego wniosku, że prowadzenie rozgrywki w stereoskopowym 3D jest bardziej wciągające niż granie z użyciem standardowego wyświetlacza.

Warunkiem spełnienia prognoz spółki jest dostępność atrakcyjnych gier. Jak na razie, jedynym przykładem takiej produkcji jest "Avatar: The Game", tytuł oparty na filmie fabularnym Jamesa Camerona, który 18 grudnia trafi do kin i również będzie wyświetlany w 3D.

Więcej informacji: Insight Media

Czołowi wytwórcy sprzętu już liczą zyski związane z popularyzacją technologii 3D w segmencie elektroniki użytkowej. Koncern Sony liczy, że do 2013 r. sprzedaż produktów wspierających technologię 3D wyniesie 11 mld dolarów.

Zobacz trailer "Avatar: The Game":