Guild Wars 2 - czym wyróżnia się nowe MMO?

Guild Wars 2 charakteryzować się ma także dynamicznie zmieniającym się światem. Miasta NPC nieustannie nękane będą przez moby kontrolowane przez SI. W wyniku takich działań zmianie ulegną budynki, a zatem i sama funkcjonalność tych metropolii.

Idąc dalej tym tropem: od aktywności przeciwnika komputerowego zależne będą także questy oferowane nam przez przyjaźnie nastawionych NPC. Gdy grupa centaurów zaatakuje kopalnię będziemy poproszeni o jej ochronę.

Zobacz również:

  • AMD ujawnia nową kartę graficzną Radeon PRO! Premiera już w tę środę
Guild Wars 2 - czym wyróżnia się nowe MMO?

W Guild Wars 2 twoje umiejętności wprost zależeć będą od posiadane broni.

W bezpośrednim starciu możemy jednak polec i zadanie zakończy się niepowodzeniem. I tu pojawia się kolejna ciekawa opcja Guild Wars 2 - quest nie będzie mógł być zrestartowany. Po prostu w dalszej części możemy zostać zmuszeni np. do eskortowania grupy inżynierów na miejsce zdarzenia, by ci dokonali niezbędnych napraw. Zaoferowane nam będzie co innego niż w przypadku gdybyśmy poprzednie zadanie wykonali zgodnie z planem.

Dość zaskakującym elementem Guild Wars 2 jest także niecodzienne podejście do leczenia oraz śmierci. W dużym skrócie: healerów nie będzie. Każda klasa posiada swój własny zestaw leczących umiejętności, jednak nie będą to potężne czary.

Guild Wars 2 - czym wyróżnia się nowe MMO?

Guild Wars 2 to także zmieniony system questowania - czy nowości wyjdą grze na lepsze?

Stwierdzicie zapewne, że w takim razie albo moby będą łatwiejsze albo pojawi się więcej śmierci? - niekoniecznie. Gdy nasze HP spadnie niemal do zera, bohater upadnie na ziemię i będzie mógł korzystać jedynie z ograniczonego zestawu umiejętności (jak w Left for Dead). Wstanie dopiero, gdy podniesie go sprawny towarzysz.

Guild Wars 2 - czym wyróżnia się nowe MMO?

Nawet gdy upadniesz, nie jesteś bezbronny - walcz do końca.

A propos walki z towarzyszami to warto jeszcze wspomnieć o braku kolejnej, po healerach, funkcji jaką było tankowanie. W Guild Wars 2 skład drużyny będzie mógł być dobierany dowolnie. Z powodzeniem damy radę w czterech magów i jednego barbarzyńcę - kwestia odpowiedniej taktyki.

Wspomniane wyżej zmiany brzmią obiecująco i stanowią pewien powiew świeżości w mocno wtórnym gatunku gier MMO. Jak wyjdzie w praktyce? Zobaczymy w przyszłym roku. Moim zdaniem, gra może być warta dokładniejszego przetestowania.

Zapraszamy także do pobrania trailerów Guild Wars 2 z naszego serwera.