HP i Intel też chcą do B2B
-
- Cezary Niewiarowski,
- 27.10.2000, godz. 12:08
Hewlett-Packard i Intel ogłosiły przystąpienie do prac nad rozwojem technologii UDDI.
Firmy Hewlett-Packard i Intel zapowiedziały, iż dołączą do grupy zaangażowanej w projekt UDDI (Universal Description, Discovery and Integration), mający wspierać rozwój standardów w segmencie business-to-business. Autorami i głównymi promotorami nowej technologii są firmy Ariba, IBM i Microsoft.
Inicjatywa UDDI to próba połączenia witryn e-commerce za pomocą zunifikowanego protokołu do identyfikacji usług i produktów. UDDI będzie przypominać wielką internetową książkę telefoniczną. Technologia ta ma stworzyć dogodniejsze warunki do wymiany biznesowej. Pozwoli także łatwiej odnajdywać partnerów i klientów, którzy działają w Internecie.
Zobacz również:
Chociaż jeszcze we wrześniu przedstawiciele HP zapowiadali, że plany firmy daleko wykraczają poza UDDI, to wczoraj rzecznik firmy poinformował, iż jako wkład firmy w rozwój nowego standardu HP udostępni technologię e-speak. Decyzję o przystąpieniu do projektu podjęło też kierownictwo Intela. Rzecznik prasowy firmy oświadczył, że przedsiębiorstwo czekało z decyzją do czasu, aż inicjatywa UDDI nabierze "bardziej realnych kształtów".