HTC planuje ekspansję w Chinach

HTC, jeden z największych graczy na rynku smartfonów, chce podbić chiński rynek. W planach ma trzykrotne zwiększenie ilości sklepów firmowych w Chinach do końca tego roku - z obecnych 650 do ponad 2000.

Temat został podniesiony przez CFO HTC, Winstona Younga, który przedstawił plany firmy na poniedziałkowej konferencji dla analityków. Doniesienia potwierdziła rzeczniczka przedsiębiorstwa, Annie Lu. Jednak nie jest to jedyna firma marząca o zdobyciu udziału w chińskim rynku, który liczy ponad 900 milionów użytkowników telefonów komórkowych i smarftonów.

Pierwsze podejścia do wkroczenia na tamtejszy rynek przez HTC miały miejsce w lipcu zeszłego roku, kiedy to do sklepów trafiły pierwsze modele smartfonów przystosowane do rozwiązań stosowanych przez chińskich operatorów sieci komórkowych. Przez ostatni rok zakres usług świadczących w Państwie Środka został znacznie poszerzony, jednak największe zmiany nastąpiły dosyć niedawno. W zeszłym miesiącu HTC podjęło się współpracy z operatorem świadczącym usługi mikroblogowania podobne do Twittera i przeznaczone na smartfony. Kolejną nowością jest model Stunning, który wyposażeniem przypomina Incredible S, jednak zamontowano w nim chip NFC.

Mimo wszystko HTC czeka ciężka przeprawa, ponieważ obecnie posiadają jedynie 2 procent udziału w chińskim rynku i pod tym względem plasują się na dziewiątej pozycji. Niewątpliwie ma to związek z dosyć niedługą historią smartfonów pod nazwą HTC w Chinach - wcześniej firma sprzedawała swoje urządzenia pod nazwą Dopod. Obecnie ich największą konkurencją będą niewątpliwie trzy światowe giganty w tej branży, czyli Apple ze swoim iPodem, Samsung oraz Motorola, która wczoraj została przejęta przez Google.