HTC planuje ekspansję w Chinach

HTC, jeden z największych graczy na rynku smartfonów, chce podbić chiński rynek. W planach ma trzykrotne zwiększenie ilości sklepów firmowych w Chinach do końca tego roku - z obecnych 650 do ponad 2000.

Temat został podniesiony przez CFO , Winstona Younga, który przedstawił plany firmy na poniedziałkowej konferencji dla analityków. Doniesienia potwierdziła rzeczniczka przedsiębiorstwa, Annie Lu. Jednak nie jest to jedyna firma marząca o zdobyciu udziału w chińskim rynku, który liczy ponad 900 milionów użytkowników telefonów komórkowych i smarftonów.

Pierwsze podejścia do wkroczenia na tamtejszy rynek przez HTC miały miejsce w lipcu zeszłego roku, kiedy to do sklepów trafiły pierwsze modele smartfonów przystosowane do rozwiązań stosowanych przez chińskich operatorów sieci komórkowych. Przez ostatni rok zakres usług świadczących w Państwie Środka został znacznie poszerzony, jednak największe zmiany nastąpiły dosyć niedawno. W zeszłym miesiącu HTC podjęło się współpracy z operatorem świadczącym usługi mikroblogowania podobne do Twittera i przeznaczone na smartfony. Kolejną nowością jest model Stunning, który wyposażeniem przypomina Incredible S, jednak zamontowano w nim chip NFC.

Mimo wszystko HTC czeka ciężka przeprawa, ponieważ obecnie posiadają jedynie 2 procent udziału w chińskim rynku i pod tym względem plasują się na dziewiątej pozycji. Niewątpliwie ma to związek z dosyć niedługą historią smartfonów pod nazwą HTC w Chinach - wcześniej firma sprzedawała swoje urządzenia pod nazwą Dopod. Obecnie ich największą konkurencją będą niewątpliwie trzy światowe giganty w tej branży, czyli Apple ze swoim iPodem, Samsung oraz Motorola, która wczoraj została przejęta przez Google.