Na mapie czwartej widać już radio do którego musisz dotrzeć. Niestety jest chronione polem siłowym, które zabije cię jeśli go dotkniesz. Musisz więc skorzystać z tunelu (9). (Cały czas uważaj na 'face huggers'.) Kiedy już dojdziesz do jego drugiego końca znajdującego się na mapie piątej, rozwal stojące tam pudła. Zabierz znajdującą się w nich amunicję (A) i dwie apteczki. Strażnikiem nie musisz się przejmować, (zabije się sam) więc spokojnie udaj się w stronę wentylatora (10).
W pokoju z wiatrakiem na końcu, spędź chwilę obserwując schemat według którego działają, przebiegające tam wyładowania elektryczne. Gdy upewnisz się że możesz bezpiecznie przebiec dalej - zrób to. Skręć w prawo, zatrzymaj się, a potem podejdź do wentylatora znajdującego się na przeciwległym końcu pokoju, i wejdź do niego. Wyjdziesz w punkcie (11) gdzie leży ciało strażnika, którego widziałeś wcześniej.
Skręć w lewo, i podejdź do ogrodzenia. Nie dotykaj go. Zamiast tego, zabierz znajdujący się przy ciele strażnika pistolet - Desert Eagle. Teraz kucając przejdź pod prądem, do miejsca oznaczonego (12) i wyłącz zasilanie.
Przejdź przez drzwi (13), udaj się do tunelu, i przebiegnij nim na drugą stronę. Po drodze, za tobą pojawi się dwóch 'alien slave', więc gdy dotrzesz do wyjścia, obróć się i zabij ich gdy zbliżą się do ciebie.
W ten sposób znów znalazłeś się na mapie czwartej. Możesz teraz pozbierać apteczki i pakiety do regeneracji energii leżące obok helikoptera, oraz rozwalić stojące nieopodal pudła, w których znajdują się apteczki i amunicja. Radio do którego musisz dotrzeć znajduje się w punkcie o numerze (14). Pójdź tam i naciśnij klawisz "Use".
Chyba żołnierze marines zaczęli się wycofywać, więc powinienneś udać się na ich pozycje. Zejdź po drabinie znajdującej się w punkcie (15). Drabiną dotrzesz na mapę szóstą. Cały czas uważając na działka przejdź do punktu (16). Drabiną która się tam znajduje zejdź na dół, wejdź do tunelu (17) i podnieś amunicję. Wróć do miejsca (16) i wyjdź drzwiami w stronę (18). Przejdź przez drzwi które się tam znajdują.
Gdy wyjdziesz zza rogu, zobaczysz 'alien slave'. Desert Eagle poradzi sobie z nim jednym strzałem, więc nie bój się go. Martwemu żołnierzowi marines zabierz strzelbę, i w miejscu (19) zejdź na dół po drabinie. Miej w pogotowiu pistolet, gdyż na dole będzie na ciebie czekał kolejny przeciwnik (taki sam jak poprzedni). Pobiegnij do (20), kucając pod strumieniami pary. Zejdź po kolejnej drabinie, i bądź gotowy na zabicie trzeciego 'alien slave'. Przechodząc dalej drzwiami (21) znajdziesz się na mapie ósmej (po drodze uważaj na 'ceiling barnacle').
Zejdź po drabinie (22). Dwóch obcych wyskoczy z dużego kanału wentylacyjnego, więc nie przestrasz się, tylko grzej w nich. Jeśli potrzebujesz zdrowia, lub energii, potrzebny ci sprzęt znajdziesz w pudłach. Teraz idź dalej, do miejsca (23).
Tu napotkasz pierwszą prawdziwą zagadkę, która przedstawiona jest na mapie dziewiątej. Kiedy przedostaniesz się przez fosę, część podłoża odpadnie, stawiając cię w sytuacji bez odwrotu. Gdy podejdziesz do wyjścia (24) rozpęta się prawdziwe piekło.
Szybko przejdź do (25) i rozkoszuj się dziejącym się przed tobą widowiskiem. Panowie z Gearbox Software dużo się nad tym napracowali, więc nie powinno ci się nudzić. Nie idź nigdzie, dopóki prąd nie otworzy przejścia naprzeciwko. Po krokwiach przejdź do drzwi (26), które otworzą się gdy do nich podejdziesz.
Winda na końcu korytarza zawiezie cię do drugiej zagadki. Po swojej lewej znajdziesz amunicję, a w skrzyniach apteczkę. Przeskocz przez toksyczny śluz, i uważaj na 'face huggers', którzy zaczynają się znów pojawiać.
W punkcie oznaczonym (27) stoi podnośnik do skrzyń, na którym stoją dwie skrzynie, z których jedna jest pusta, a druga naładowana ładunkami wybuchowymi. Strzel w nią by oczyścić platformę podnośnika.
Przejdź do (28), rozwalając napotkane po drodze skrzynie, aby uzyskać amunicję. Za pomocą klawisza "Use" przesuń podnośnik. Potrzebny ci on będzie nieco na lewo od twej obecnej pozycji lub w punkcie (29).
Po skrzyniach wskocz na podnośnik, a potem do punktu (30). Przesuń dźwignię przełącznika, by otworzyć drzwi. Wejdź na skrzynie znajdujące się na lewo od nich, zabierz pakiet energetyczny, a potem skocz do (31). Ponownie wejdź na podnośnik i przeskocz do (32). Stąd do (33), i dalej korytarzem...
Otwórz bramę i wejdź do pomieszczenia znajdującego się za nią. Po prawej stronie pokoju znajduje się uszkodzona rura. Wskocz do niej, popływaj sobie trochę, i poszukaj w drabiny (uważaj na liczne w tym obszarze działka). W miejscu gdzie następny korytarz przybiera kształt litery T, skręć w prawo i podnieś amunicję i granaty. Potem pójdź w lewo, do drzwi, które prowadzą na mapę jedenastą.
W punkcie (34) stoją eksplodujące skrzynie. Strzelaj do nich aż wybuchną otwierając ci drogę do robota-podnośnika. Gdy opuści on ten obszar, będziesz mógł skorzystać z drabin. Podejdź do tej oznaczonej numerem (35), i skacząc po skrzyniach przedostań się do (36). Naciśnięcie znajdującego się tam przycisku spowoduje spłynięcie śluzu. W punkcie (37) naciśnij kolejny przycisk, który otwiera drzwi. Windą pojedź na górę, przedtem jednak zapisz grę.
Pierwszą rzeczą którą zobaczysz, będą trzy podobne do psów stworzenia, które zaatakują cię falami dźwiękowymi (uważaj bo czwarty czai się nieopodal). Pozabijaj je, a potem wejdź po rampie, i przepchnij wózek (38) tak, aby wskazówka na nim pokazywała otwarte drzwi tramwaju. Wskocz do niego (tzn. do wózka), a gdy dojedziesz nim do celu, ukończysz poziom.
Rozdział 2: We Are Pulling Out
Podczas jazdy tramwajem, twoim jedynym zmartwieniem będzie spotkanie z kilkoma 'alien slave' zaznaczonych na mapie trzynastej. Stań na środku wagonu, w miejscu przeznaczonym dla niepełnosprawnych, i wal do nich ile wlezie. Największym problemem będą ci dwaj zaznaczeni na górze mapy, gdyż jak widzisz znajdują się niemal naprzeciwko siebie. Na szczęście twoje otoczenie może trochę osłonić cię przed ich atakami. Jeśli staniesz mniej więcej na środku wagonu, troszkę bliżej ściany zewnętrznej, to twoi wrogowie nie trafią cię tak łatwo.
Kiedy skończy się przejażdżka, znajdziesz się na mapie 14. Swoje przygody tutaj zacznij od szybkiego spojrzenia za siebie. Po chwili pojawi się tam dwóch 'alien slave'. Zabij ich, odbierz im broń i amunicję, a potem podejdź do strażnika stojącego za rogiem (1), i porozmawiaj z nim. Zaakceptuj jego propozycję udzielenia ci pomocy, (po raz kolejny przyda ci się klawisz "Use") i pójdź schodami w górę, w stronę punktu oznaczonego (2). Strażnik jest dobrym strzelcem, i w trudnych chwilach może uratować ci życie, więc nie oddalaj się zbytnio od niego. Po chwili napotkacie jednego 'alien slave' i nieco większą liczbę 'face huggers', 'zombie' i piesków.
Kiedy w końcu dotrzesz do (2), spokojnie obejrzyj sobie akcję rozgrywającą się przed tobą, a potem wyskocz przez świeżo wybite okno. Pistolet strażnika będzie leżał na ziemi - weź go. Poszukaj drzwi, i otwórz je, żeby twój towarzysz mógł do ciebie dołączyć. W punkcie (3) otworzy on szafę zawierającą amunicję. (Możesz teraz udać się do punktu (4), gdzie będziesz miał okazję przestraszyć lub zabić kilku naukowców, jednak nic ci to nie da, więc nie musisz tego robić.) Zanim pojedziesz windą(5), zastanów się chwilę, bo jeśli kończą ci się naboje, to możesz zabić strażnika od którego uzyskasz siedem pocisków do Desert Eagle.
Nie przegap
Zapisz się na newsletter i nie przegap najnowszych artykułów, testów, porad i rankingów: