Half-Life: Opposing Force
-
- morrwing,
- 21.02.2000
Jadąc windą trzymaj broń w pogotowiu. Tam na górze obcy zabijają żołnierza Marines, a jeśli nie będziesz ostrożny, to samo może przytrafić się i tobie. Gdy poradzisz sobie z 'alien slave'ami których tam napotkasz, zabierz amunicję, karabin maszynowy, uzupełnij energię w stacji energii, a potem wejdź do wentylatora (6). Na końcu wentylatora znajduje się pokuj z jednostka medyczną. Jeśli nie czujesz się zdrów, możesz się tu wyleczyć. Kiedy będziesz gotowy do dalszej drogi, udaj się w stronę drzwi. Za nimi będzie .... chwila spokoju, gdyż przez jakiś czas nie napotkasz żadnych wrogów.
Natkniesz się natomiast na żołnierzy Marines przygotowujących się do opuszczenia bazy. Rozwal znajdujące się tu skrzynie, i przejrzyj półki - znajdziesz tu trochę amunicji. Posłuchaj radia gdyż właśnie przemawia Freeman, namawiając Marines do korzystania z ataków powietrznych. Zobaczysz również żołnierza próbującego dowiedzieć się od naukowca czegoś na temat Freemana. Jeśli wykorzystasz tą sytuację, będziesz mógł niepostrzeżenie zabrać pakiety energetyczne z pokoju znajdującego się za nimi. Jeśli jednak będziesz się ociągał, to aby wejść do pokoju, będziesz musiał zabić stojącego przed wejściem żołnierza. Zejdź po schodach, porozwalaj skrzynie, i zabierz wszystko co w nich znajdziesz. Na dolnym poziomie zabij trzech napotkanych obcych, i przejdź przez pęknięcie w murze.
Rozdział 3: Missing In Action
Rozdział ten rozpoczynasz na mapie piętnastej. Od razu udaj się w lewo, omijając wybuchy pary. Ukucnij, i idź wzdłuż rur (1). Rozwal napotkanych obcych i pozbieraj amunicję oraz pakiety energetyczne które po nich zostaną.

W tym miejscu przydatna okazuje się mapa. Widać że trzeba obejść, lub przeskoczyć te płytki, które nie wytrzymają twojego ciężaru. Jeśli uda ci się szczęśliwie ta sztuczka, dotrzesz spokojnie do punktu (4), skąd musisz pójść naokoło do pomieszczenia z wentylatorem oznaczonego (5). Jeśli w tym miejscu potrzebujesz życia lub energii, po prostu spadnij przez sufit do pomieszczenia z wodą. Po zabraniu wszystkiego co jest ci potrzebne wskocz na któryś z pływających po powierzchni przedmiotów, i wydostań się z powrotem na dach.
W pokoju z wentylatorami, podążaj wzdłuż promieni idących ponad nimi, przeskakując z jednego wiatraka na drugi. Nie jest to zadanie łatwe, więc w tym miejscu dobrze byłoby zapamiętać stan gry. Kiedy w końcu uda ci się przedostać na drugą stronę, wyjdź w (6) a potem przejdź do (7). Gdybyś potrzebował amunicji do .357 stań na poręczy i wskocz do zawalonego korytarza (8). Wejdź do znajdującego się tam pokoju, zabij zombie i rozwal skrzynie w których znajdziesz potrzebny ci sprzęt. Wróć z powrotem do (7) i udaj się do drugiego pokoju z wentylatorami. Ostrożnie przejdź pomiędzy dwoma wiatrakami i zeskocz na niższy poziom. Teraz będziesz musiał zejść do szybu, który znajduje się pod wiatrakiem z jednym ostrzem. Jest to zadanie ryzykowne, więc zapisz tu grę. Poczekaj aż ostrze przeleci koło ciebie, zacznij biec, pochyl się i licz na swoje szczęście.

Teraz będziesz musiał pokonać kolejny pokój wypełniony wybuchami ognia(12). Pobiegnij jak najszybciej do końca tunelu, po jednym z tych wybuchów a nic nie powinno ci się stać. Natkniesz się tam (13) na dwa super-zombie, więc bądź gotów odpowiednio je powitać. Później czeka cię jeszcze spotkanie z kilkoma zwykłymi zombiakami. Rozwal ich i pozbieraj znajdującą się w okolicy amunicję i granaty. W punkcie oznaczonym na mapie jako (14) znajduje się skrzynia z napisem "Danger Explosives". Przesuń ją w miejsce (15), a następnie naciśnij przycisk oznaczony (16). Rezultatem będzie piękna dziura w ziemi (17), w którą będziesz musiał wskoczyć. Bądź czujny, gdyż na dole czekają na ciebie jeden super zombie i czwórka face huggers. Jak będziesz już miał ich z głowy, udaj się do przejścia (18), i wejdź do szybu.
