Hideo Kojima opowie o filozofii projektowania gier na GDC 2020

Hideo Kojima będzie opowiadał o procesie twórczym Death Stranding na Game Developers Conference 2020.

Hideo Kojima jest niezaprzeczalnie legendą, słynie szczególnie ze swojej niekonwencjonalności i artyzmu. Po burzliwym rozstaniu wybitnego twórcy gier z japońskim producentem Konami, Hideo Kojima założył własne studio - Kojima Productions. W listopadzie 2019 roku odbyła się premiera Death Stranding, pierwszego tytułu stworzonego samodzielnie przez Hideo. Jest to przygodowa gra akcji, w perspektywie trzeciej osoby, a w bohaterów wcieliły się takie sławy, jak Norman Reedus czy Mads Mikelsen. Zdania zarówno krytyków, jak i odbiorców na temat produkcji są podzielone, niektórzy nazywają grę "symulatorem kuriera", inni są zachwyceni jej klimatem. Jedno jest pewne – obok Death Stranding nie można przejść obojętnie.

Dlatego właśnie twórca został zaproszony na cykliczne wydarzenie Game Developers Conference, które odbędzie się w San Francisco, w dniach 16-20 marca 2020 roku. Panel z udziałem Hideo Kojimy zatytułowano: DEATH STRANDING's Design Philosophy. Reżyser przybliży słuchaczom swój proces twórczy podczas produkcji tytułu, oraz idee, które mu przyświecały przy tworzeniu gry. Opowie również o swoich decyzjach dotyczących narracji, oprawy wizualnej, mechaniki gry czy ścieżki dźwiękowej. Na panel zaproszeni są wszyscy zainteresowani powstaniem Death Stranding i samym artystą.

Gra Death Stranding ukazała się 8 listopada 2019 roku, na konsole PlayStation 4. W przygotowaniu jest również wersja PC-towa, która powinna zadebiutować latem bieżącego roku.

źródło: gamingbolt.com/gdcconf.com