Horror do pełna proszę

Zanim zaczniesz grać, upewnij się, że masz mocne serce i nerwy. Później może być już za późno.

Zanim zaczniesz grać, upewnij się, że masz mocne serce i nerwy. Później może być już za późno.

Horror do pełna proszę
W latach 30. została założona przez prezydenta Franklina D. Roosvelta tajna agencja pod kryptonimem Spookhouse. Jej zadaniem było tropienie i eliminacja rosnących w siłę Nadprzyrodzonych, a konkretnie duchów i demonów na naszej planecie (coś jak "Ghostbusters" czy "Man in Black").

Nietrudno się domyślić, że najdzielniejszym i najbardziej doświadczonym agentem Spookhouse jest człowiek bez imienia - The Stranger - czyli Ty.

Facet jest naprawdę niezły, takie skrzyżowanie Clinta Eastwooda z Charlesem Bronsonem. Wyposażony w dwa rewolwery załadowane srebrnymi kulami dziurawi wilkołaki, ghoule, wampiry i inne stwory szybciej niż krowa-zombie zdoła z siebie wydać chrapliwe "muuu".

Horror do pełna proszę
Tak się akurat zdarzyło, że siły zła przypuściły zmasowany atak na ziemski padół. We Francji, Niemczech i w USA zaczęły pojawiać się niesamowite ilości piekielnych stworów od "zwykłych" wampirów począwszy, a skończywszy na żywych trupach. Twoim zadaniem jest odesłanie tych stworów z powrotem do piekła, uratowanie tych, którzy przeżyli masakrę, zbieranie magicznych przedmiotów niezbędnych do pokonania złego i finałowa potyczka z demonami. Gra została podzielona na cztery epizody rozgrywane w czterech różnych lokalizacjach. Każdy epizod został dodatkowo podzielony na kilka rozdziałów.

Horror do pełna proszę
Ponura atmosfera "Nocturne", będąca wynikiem połączenia najbardziej przerażających horrorów oraz takich gier jak "Resident Evil", "Tomb Raider" i strzelaniny FPP, potrafi "przykleić" do komputera na długi czas nawet zajadłego przeciwnika gier. W "Nocturne" należy grać przy wyłączonym świetle lub w zaciemnionym pomieszczeniu, nie tylko ze względu na zwielokrotnienie nastroju grozy, ale ze względu na to, że obraz jest bardzo ciemny, w zasadzie pozbawiony kolorów. Na początku gry, użytkownik proszony jest o skalibrowanie monitora względem wyświetlonej na ekranie palety stopni szarości, gdyż w trakcie misji każda plama może okazać się czającym w ciemnościach potworem.

Horror do pełna proszę
To, że gra jest ciemna i mało kolorowa nie oznacza, że ma słabą grafikę. Wręcz przeciwnie grafika i animacja zostały dopracowane w każdym calu. Pięknie wymodelowane postacie i otoczenie, efekty świetlne (np. światło latarki rozpraszane przez dym) oraz płynność i lekkość ruchów bohatera i innych "aktorów" sprawiają, że zacierają się granice pomiędzy grą a filmem. Doskonałym uzupełnieniem oszałamiającej grafiki jest perfekcyjna ścieżka dźwiękowa.

Horror do pełna proszę
Interfejs gry na pewno wyda się znajomy tym, którzy grali wcześniej w "Tomb Raider" czy jakąkolwiek grę FPP. Możesz kontrolować głównego bohatera za pomocą klawiatury, myszy, gamepada lub kombinacji tych trzech urządzeń. Dobierz je odpowiednio, gdyż groźba ataku z każdej strony wymaga dużej precyzji i szybkości nieobcej graczom w "Quake II" czy "Half-Life". Szczęśliwie gracz wspierany jest przez znaną z "Tomb Raider" funkcję automatycznego celowania, tzn. program pomaga użytkownikowi wycelować broń w zbliżająca się kreaturę, co jest szczególnie przydatne w przypadku jednoczesnego ataku potworów z wielu kierunków. Nieoceniona jest także możliwość zapisania gry w dowolnym momencie. Bez tego ukończenie jej byłoby prawdopodobnie niemożliwe.

Od gracza wymagana jest bierna znajomość języka angielskiego, jako że wszystkie dialogi są wygłaszane w tym języku. Często zawarte jest w nich polecenie wykonania jakiejś czynności lub też wskazówka. Niestety, w chwili, gdy powstawał ten tekst, nie było wiadomo, która firma będzie wydawcą "Nocturne" na rynku polskim i czy gra zostanie spolonizowana. Jestem jednak dobrej myśli i niewykluczone, że już w pierwszym kwartale przyszłego roku pogramy sobie w "Nocturne PL"