Hotmail wciąż najpopularniejszy. Microsoft nie ma się jednak z czego cieszyć...
-
- 23.08.2012, godz. 10:02
Z najnowszych danych przedstawionych przez firmę analityczną comScore wynika, że najpopularniejszą usługą pocztową webmail w Europie wciąż jest Hotmail. Jego główny konkurent - Gmail - zanotował jednak w ciągu roku nieporównywalnie większy wzrost użytkowników. W sumie więc Microsoft raczej nie ma powodów do zadowolenia...
Według danych za czerwiec, które przedstawiła firma analityczna comScore, Hotmail z wynikiem 108,2 miliona unikalnych użytkowników jest najpopularniejszą w Europie usługą pocztową dostępną przez webmail. Pozostałe miejsca na podium przypadły w udziale usługom:
- Gmail (74,7 mln użytkowników)
- Yahoo Mail (44,3 mln użytkowników)
Niby dobrze, ale...
Dane te w odniesieniu do produktu Microsoftu prezentują się na pierwszy rzut oka bardzo dobrze. Niestety, gdy weźmiemy pod uwagę kolejne informacje przekazane przez analityków, nie wygląda to już tak różowo:
- w Europie Hotmail zanotował co prawda wzrost w porównaniu do poprzedniego roku, lecz wyniósł on zaledwie 1%
- w tym samym czasie Gmail zanotował wzrost na poziomie 18%
Globalnie jest jeszcze gorzej
gdyż udział Hotmaila (choć wciąż największy) zauważalnie się kurczy (było 338 mln użytkowników, jest 324 mln). W tym samym czasie jego najgroźniejsi konkurenci zanotowali wzrost o 2% (Yahoo; do 290 mln użytkowników) i 17% (Gmail; do 277,6 mln użytkowników)
Zobacz również:
Microsoft to widzi i działa
Microsoft ma jednak świadomość, że konkurencja jest coraz bliżej i podjął ostatnio kroki mające na celu odparcie tego ataku. Mowa tutaj o uruchomieniu usługi (a w zasadzie mocno rozbudowanej platformy) pocztowej Outlook.com, która ma docelowo zastąpić Hotmaila.
Która usługa najczęściej wykorzystywana?
Na koniec warto też przyjrzeć się danym mówiącym o czasie jaki europejscy internauci spędzają na korzystaniu ze wspomnianych usług. Wg comScore może on posłużyć do oceny ich atrakcyjności:
1. Yahoo (2,1 godziny miesięcznie)
2. Hotmail (1,9 godziny miesięcznie)
3. Gmail (59,5 minuty miesięcznie)