Huawei zyskuje kolejne dwa tygodnie - wojna handlowa trwa dalej

Rząd USA zgodził się na dwutygodniowe przedłużenie licencji pozwalającej Huawei'owi handlować z ameykańskimi firmami.

Rok 2019 dla Huawei'a z pewnością nie jest udany. Chińskie przedsiębiorstwo stało się główną ofiarą w konflikcie handlowym pomiędzy USA, a Chinami. Na początku roku gigant telekomunikacyjny został wpisany na czarną listę Departamentu Handlu Stanów Zjednoczonych. W konsekwencji tej decyzji Huawei nie może współpracować z amerykańskimi firmami dostarczającymi sprzęt, usługi oraz oprogramowanie. Następstwami tego działania było zerwanie umowy z Google, które spowodowało, że nowe urządzenia Huawei'a mają problem z uzyskaniem dostępu do Usług Google. Przykładem może być flagowy model Mate 30 Pro, który pracuje pod kontrolą Androida 10 z EMUI 10, które pozbawione jest aplikacji od Google. Przez to flagowiec Huawei'a nie ma szans na bicie rekordów sprzedaży w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Źródło: huawei

Źródło: huawei

Kolejnym problem jest zakup licencji na system operacyjny Windows od firmy Microsoft i procesory od Intel'a. Z tego powodu komputery przenośne Huawei Matebook znikły z Microsoft Store, a później pojawiły się problemy z ich dostępnością.

Huawei uzyskał już dodatkowe 180 dniowe odroczenie od decyzji, a Reuters informuje, że rząd USA przyznał chińskiemu gigantowi kolejne 14 dniowe odroczenie. Przypominamy, że w obecnym stanie rzeczy zakaz zacznie funkcjonować w poniedziałek. Jeżeli Huawei otrzyma w przyszłym tygodniu kolejne odroczenie nadal będzie mógł handlować z przedsiębiorstwami z USA. W chwili obecnej brakuje oficjalnych informacji, a obie strony odmówiły udzielenia komentarza do zaistniałej sytuacji.

Pomimo całej niezręcznej sytuacji Huawei radzi sobie nie najgorzej. Wznowiono współpracę z firmami Qualcomm i ARM, które słyną z produkcji mobilnych procesorów, a sprzedaż pomimo konsekwencji wojny handlowej rośnie. Niestety Huawei ma jeszcze jeden problem do rozwiązania. W dalszym ciągu istnieje problem z uzyskaniem wsparcia dla Usług Google'a, co sprawia, że producent ma problem ze sprzedażą nowych smartfonów poza rodzimym rynkiem. gdzie usługi Google nie są tak ważne, jak w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Źródło: gsmarena.com via reuters.com