I'm Linux - nowa kampania reklamowa Linuksa

Linux Foundation uruchomiła nową kampanię reklamową, zatytułowaną "I'm Linux". Inicjatywa środowiska skupionego wokół wolnego oprogramowania jest odpowiedzią na podobne kampanie firm Microsoft (I'm a PC) oraz Apple (I'm a Mac). W ramach całego przedsięwzięcia uruchomiono także nowy konkurs dla użytkowników systemów z pingwinem w godle.

Podobne inicjatywy już miały miejsce. Zaczęło Apple, której kampania I'm a Mac szybko została zdublowana przez Microsoft. Świat Open Source nie chcąc być gorszym postanowił zainicjować podobne rozwiązanie, które ma na celu rozpowszechnić system operacyjny Linux wśród nieświadomych jego "doskonałości" użytkowników.

W ramach całego przedsięwzięcia Linux Foundation ogłosiło nowy konkurs na krótkie klipy filmowe, które zostaną wykorzystane w kampanii reklamowej. Nagrodą główną jest zaproszenie do Tokio na sympozjum Linux Foundation Japan Linux Symposium, które odbędzie się w październiku 2009 roku. Zasady są proste. Należy przesłać krótki film, który zobrazuje jak najlepiej zalety Linuksa i zainspiruje innych ludzi do zapoznania się z systemem. Materiał powinien trwać poniżej minuty. Szczegółowy regulamin konkursu dostępny jest w witrynie Linux Foundation. Konkurs oficjalnie startuje 26 stycznia, ale własne prace można nadsyłac już teraz.

Pozostaje się zastanowić jedynie czy tego typu akcja ma jakikolwiek sens. Wiadomo, że w przypadku Microsoftu i Apple'a obróciło się to z czasem przeciwko nim. Taka forma spotkała się z krytyką, a nawet wyśmiewaniem w filmach produktów konkurencji. Mamy nadzieję, że w przypadku użytkowników Linuksa inicjatywa zostanie właściwie wykorzystana i wolne oprogramowanie zdobędzie dzięki temu nowych zwolenników.