IBM rozbudzi e-commerce

Badacze IBM-a opracowali nowe algorytmy, które znajdą zastosowanie m.in. w platformach business-to-business.

Badacze z firmy IBM przedstawili dwa nowe algorytmy zaprojektowane na potrzeby aplikacji business-to-business służących do przeprowadzania zaawansowanych aukcji. Obecnie oprogramowanie implementujące algorytmy Combinational Auction oraz Volume Discount Auction jest w fazie testowania. Dzięki nowym algorytmom użytkownicy będą mieli zapewniony szybki dostęp do najkorzystniejszych cen różnych produktów oferowanych przez wielu producentów. Zdaniem pracowników centrum badawczego w Yorktown Heights (USA), algorytmy pomogą klientom "robiącym zakupy na e-rynku" w rozwiązaniu problemu minimalizacji kosztów przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich ograniczeń związanych z zaspokojeniem zapotrzebowania na określone towary.

Zakodowanie algorytmów za pomocą języka C++ trwało około pięciu miesięcy. Testowa wersja oprogramowania działa pod kontrolą systemu operacyjnego AIX i posiada interfejsy wspomagające Javę i HTML. Jak twierdzą przedstawiciele IBM-a, firma ma zamiar zaimplementować nowe algorytmy w pakiecie WebSphere Commerce Suite Marketplace Edition. Możliwe, że nowa technologia będzie licencjonowana innym firmom.