IBM zbiera siły

Zatrudnienie nowych pracowników i uruchomienie nowych kanałów sprzedaży to pomysł IBM na pokonanie konkurentów.

IBM poinformował o zatrudnieniu dodatkowych 500 osób na całym świecie tylko do sprzedaży oprogramowania, wszystko w celu pokonania głównego rywala - firmy Oracle. W przyszłym roku przyjmie do pracy jeszcze 7000 osób, powiększając w ten sposób dział sprzedaży do 22 tys. pracowników. Jak powiedział w wywiadzie dla Bloomberg manager IBM Software Solutions, Steve Mills: "Jeżeli zamierza się zwiększyć portfolio oprogramowania, należy również zwiększyć siły sprzedaży (sales force)".

IBM zamierza także wzmocnić sprzedaż przez Internet i rozpocząć obsługę zamówień telefonicznych. W tej chwili w Wlk. Brytanii można już w ten sposób nabyć wprowadzony na rynek we wrześniu br. notebook ThinkPad 240 w cenie 1099 GBL. Komputery biurkowe (desktop) dostępne są w cenach min 649 GBL, a zestaw Aptiva z drukarką min 839 GBL. Usługa ta, będąca reakcją na działania firmy Dell, jest skierowana głównie do klientów indywidualnych i małych firm.

Więcej informacji: www.theregister.co.uk, www.ibm.com.uk, www.ibm.com