IDF2006: 4 rdzenie w benchmarkach

Intel na przeznaczonej wyłącznie dla dziennikarzy sesji dotyczącej testowania przyszłych procesorów 4-rdzeniowych, zaprezentował grę Ice Storm Fighters przygotowaną przez Futuremark jako jeden ze składników przyszłego benchmarka 3DMark 2007.

Silnik gry został zoptymalizowany do współpracy z procesorami wielordzeniowymi. Choć został stworzony na zamówienie Intela (firma zapłaciła Futuremark za kod), a kompilatorem był intelowski VTune, to powinien działać bez zastrzeżeń także z wielordzeniowymi, przyszłymi procesorami AMD (4x4). Intelowi bardzo zależy na pokazaniu możliwości procesorów Core 2 Quad, które w laboratoriach testowych (m.in. naszym) powinny pojawić się krótko po zakończeniu odbywającego się właśnie IDF-u. W Ice Storm Fighters 4 rdzenie dzielą zadania obliczeniowe na obliczenia fizyczne, zarządzanie rozdzielaniem zadań, aktualizację klatek oraz rendering sceny. Silnik gry prezentuje się ciekawie, lecz dla przeciętnego użytkownika przerażające będzie to, że nawet na procesorze 2-rdzeniowym gra niestety zacina się, a przy uruchomieniu obsługi 4 rdzeni płynność także pozostawia wiele do życzenia.