Indie w Internecie

Yahoo! i Lycos planują rozwój Internetu w Indiach, rozpoczynając od stworzenia portalu "z prawdziwego zdarzenia".

W ciągu najbliższych 12 miesięcy Yahoo! i Lycos zamierzają wspólnie otworzyć portal w Indiach. Obecnie w tym ogromnym kraju zaledwie 1,5 mln osób ma dostęp do Internetu. W przyszłym roku liczba ta prawdopodobnie zwiększy się o 4 mln. Główne przeszkody w podłączaniu Indii do sieci to brak ogólnokrajowej sieci telekomunikacyjnej i słaba znajomość jęz. angielskiego (zna go zaledwie ok. 5% mieszkańców tego kraju).

Jak powiedział Bo Peabody, wiceprezes Lycos: "W Indiach Internetu praktycznie nie ma, ale my go stworzymy". Z kolei David Mickler, dyrektor Yahoo! na Azję, stwierdził: "Mamy pieniądze, wiedzę i entuzjazm. Zaczniemy od stron angielskojęzycznych, a potem będziemy dodawać witryny w języku hinduskim".

Dyrektor Cybercash India, Sanjiv Singhal, natomiast stwierdził: "Wartość sprzedaży online w Indiach wynosi 30 mln USD rocznie w porównaniu z 12 mld w USA, ale rozwija się w tempie 150% w skali roku. Czołową branżą wśród indyjskich reklamodawców są firmy komputerowe (18%) i finansowe (12%)".

Więcej informacji: www.idg.net