Instagram obawia się utraty nastoletnich użytkowników

Wewnętrzne raporty firmy ujawniają obawy przed utratą części nastoletnich odbiorców. Instagram ma plan.

fot. Sarah Tew/CNET

Instagram obawia się utraty nastoletnich użytkowników. Firma wyznaczyła dużą część budżetu marketingowego na przyciągnięcie nastolatków - o tym informuje The New York Times, powołując się na wewnętrzne dokumenty z anonimowych źródeł. Według dziennika, Facebook wie o potencjalnych zagrożeniach dla zdrowia psychicznego nastolatków, które może powodować Instagram.

Dziennik również podaje informacje o tym, że począwszy od 2018 roku, prawie cały roczny budżet marketingowy Instagrama został przeznaczony na komunikację skierowaną do nastolatków. Warto zauważyć, że obawy nie pojawiły się bez powodu - Instagram obecnie konkuruje z takimi platformami jak TikTok i Snapchat.

Zobacz również:

  • Szyfrowanie wiadomości na Facebooku pojawi się z opóźnieniem!
  • WhatsApp: cztery nowości, które polubisz
  • Twitter zakazuje udostępniania osobistych zdjęć i filmów

Rzecznik Facebooka skomentował raport opublikowany w The New York Times w sobotę:

Choć to nie jest prawda, że koncentrujemy cały nasz budżet marketingowy na nastoletnich użytkownikach, wielokrotnie mówiliśmy, że ta grupa odbiorców jest jedną z naszych najważniejszych, ponieważ nastolatkowie zauważają i wyznaczają wczesne trendy. Nie powinen więc nikogo dziwić fakt, że są częścią naszej strategii marketingowej.

W zeszłym miesiącu Instagram wstrzymał rozwój Instagram Kids - usługi dla dzieci poniżej 13 roku życia, która miała być wolna od reklam i nadzorowana bezpośrednio przez rodziców. Niezależnie od takich zapewnień, wiadomość o projekcie Instagram Kids zwróciła uwagę krytyków, ponieważ ustawa o ochronie prywatności dzieci w Internecie z 1998 roku ogranicza zbieranie lub przechowywanie danych osobowych osób poniżej 13 roku życia.

Polecamy: Instagram przechowuje twoje dane, nawet jeżeli je usuniesz

Źródło: cnet.com