Intel jednak bez wsparcia dla ray tracingu

Technologia nadal pozostaje unikatowa dla Nvidii i jej kart graficznych.

Ostatnimi czasy pojawiły się doniesienia, że Intel potwierdził wsparcie dla ray tracingu w swoich kartach graficznych Xe. Okazało się, że informacje te są błędne, a za wszystko odpowiedzialny jest błąd w tłumaczeniu. Mógł on spowodować, że część internatów mogła uwierzyć, że nadchodząca karta graficzna będzie miała wsparcie w zakresie ray tracingu.

Wiadomość po raz pierwszy pojawiła się na początku tego tygodnia. Prezenter na briefiengu danych analitycznym w Tokio przypadkowo potwierdził, że sprzęt będzie kompatybilny z ray tracingiem.

Podobno za plotkę nie mającą żadnego pokrycia z rzeczywistością odpowiedzialny jest błąd w tłumaczeniu maszynowym jednej z prezentacji stworzonej przez Intel'a. Według przedstawicieli firmy tłumaczenie MyNavi.jp w jakiś nieuzasadniony sposób zmieniło znaczenie fragmentu tłumaczonego tekstu. Intel twierdzi, że tłumaczona prezentacja nie miała żadnego związku z ray tracingiem i nie wspominała o tym słowie ani razu.

Ray tracing w kartach graficznych Intel Xe to nie jedyna wpadka z tłumaczeniem na przestrzeni ostatnich kilu miesięcy. Na początku sierpnia tego roku gracze cieszyli się, że nowe układy mają kosztować 200 dolarów. Wiadomość ta miała zostać przekazana przez szefa działu grafiki Intel'a Raja Koduri. W rzeczywistości rosyjski kanał na YouTube, który przeprowadził wywiad błędnie go przetłumaczył dublując słowa Koduri'ego.