Interaktywny TV Market

Subskrybenci Sky Digital mogą robić zakupy przez telewizję.

Brytyjska telewizja interaktywna oferuje oglądającym program dokonywanie zakupów, granie w gry oraz przesyłanie poczty elektronicznej za pomocą telewizyjnego pilota. Od niemal miesiąca z usług tych może korzystać 1,8 mln subskrybentów telewizji Sky Digital. Operatorem serwisu jest firma Open Interactive, a w przedsięwzięciu, oprócz Sky Broadcasting, uczestniczą także British Telecommunications, koncern Matsushita i holding usług finansowych HSBC. Firma Oracle dostarczyła system baz danych Oracle 8, serwer aplikacji i wideo-serwer. Koncern zapewnił też pomoc techniczną ze strony 200 delegowanych do obsługi Open Interactive specjalistów.

Szef Oracle'a Larry Ellison sądzi, iż rynek interaktywnej telewizji będzie się dynamicznie rozwijał. W Stanach Zjednoczonych powstał już nawet nowy termin określający internetowy handel poprzez telewizję - T-commerce (Television commerce). Według analiz Gartner Group, zainteresowanie wszelkimi usługami sieciowymi w Europie wzrasta w bardzo szybkim tempie. Fakt ten może przyczynić się do popularyzacji idei zakupów przez TV również na naszym kontynencie.

Więcej informacji:

www.open-here.co.uk

www.oracle.com