Interia na parkiecie

Prospekt emisyjny portalu Interia.pl został zatwierdzony przez Komisję Papierów Wartościowych i Giełd.

Wkrótce na warszawskiej giełdzie zadebiutuje pierwszy polski portal. Wczoraj Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (KPWiG) dopuściła do obrotu publicznego ponad 6,5 mln akcji spółki INTERIA.PL. Proces wchodzenia na parkiet rozpoczął się 29 września br., kiedy to zależny od ComArchu i radia RMF właściciel portalu internetowego INTERIA.PL złożył w KPWiG prospekt emisyjny.

W I kwartale 2001 r. spółka zamierza sprzedać na giełdzie akcje nowej emisji, stanowiące 25% podwyższonego kapitału akcyjnego. Publiczna oferta obejmie ponad 1,6 mln akcji. "Pozyskany kapitał spółka przeznaczy na wprowadzenie nowych technologii, promocję marki INTERIA.PL oraz ewentualne przejęcia małych podmiotów, oferujących ciekawe usługi internetowe i gotową treść" - ogłoszono w komunikacie.

Portal rozpoczął działalność w lutym br. Według danych firmy w listopadzie br. zanotował on blisko 30-proc. wzrost odwiedzin. Obecnie liczba ta wynosi ok. 2 mln odsłon dziennie. Według wyników ciągłego badania użytkowników Internetu NetTrack, prowadzonego przez SMG/KRC, portal INTERIA.PL od dłuższego czasu plasuje się na stabilnej, trzeciej pozycji w rankingu polskich portali. Spółka zajmuje też drugą pozycję w grupie podmiotów oferujących bezpłatne konta poczty elektronicznej (poczta.interia.pl oraz www.poczta.fm). Ich liczba w I połowie grudnia br. przekroczyła 500 tys. INTERIA.PL zajmuje również jedną z czołowych pozycji na rynku sprzedaży reklamy internetowej. Przychody z tego tytułu za trzy kwartały 2000 r. wyniosły ponad 5,2 mln zł.

Obecnie akcjonariuszami INTERIA.PL są: ComArch SA (49,99%) oraz grupa radiowa RMF (42%). Pozostałe udziały znajdują się w rękach osób prywatnych, a w części przeznaczone są dla kluczowych pracowników INTERIA.PL w ramach programu motywacyjnego.

Więcej informacji: www.interia.pl