Internet Explorer: coraz mniejszy udział w polskim rynku

Według statystyk przedstawionych przez Ranking.pl, udział w rynku przeglądarki od Microsoftu, Internet Explorera, cały czas spada. Mimo to wciąż jest to najbardziej popularna przeglądarka wykorzystywana przez polskich internautów. Jednak Firefox jest już tuż tuż nią.

Z Internet Explorera korzysta - zgodnie z danymi Ranking.pl - 48,7% polskich internautów, z czego (wersji 6 używa 25%, wydania 7 - 23,6%, zaś edycji 5 - 0,1% internautów). Na drugim miejscu pod względem popularności znalazła się przeglądarka Firefox z wynikiem 42,4 % korzystających. Wersji 3 używało 31,2% spośród osób surfujących po Internecie, z rodziny 2 - 10,3%, a z wcześniejszych edycji - 0,9%. Trzecie miejsce należało do Opery, która osiągnęła wynik 7,3%. Kolejne miejsca zajęły Chrome (0,6%) oraz Safari (0,3%).

W porównaniu z wynikami za wcześniejszy tydzień (2-8 grudnia) widać wyraźny spadek udziału Internet Explorera oraz równie wyraźny wzrost Firefoksa. W okresie tym IE stracił aż 2,8%, natomiast przeglądarka Mozilli zyskała 2,2%. O 0,3% wzrosła również popularność Opery.

Warto zauważyć, że już od dłuższego czasu Firefox systematycznie zyskuje w tego typu rankingach, natomiast produkt od Microsoftu za każdym razem odnotowuje spadek. I mimo iż już wkrótce każdy z trzech głównych graczy wyda kolejną stabilną wersję swojego produktu, to nic nie wskazuje na to, aby tendencje na rynku miały się zmienić. Wygląda więc na to, że już wkrótce najbardziej popularną przeglądarką w Polsce stanie się Firefox.