Internet wygrywa z TV

Z badań przeprowadzonych przez Scarborough Research wynika, że Internet w coraz większym stopniu konkuruje z prasą i telewizją.

Ponad jedna czwarta amerykańskich internautów twierdzi, że od początku ich kontaktu z Internetem zdecydowanie skrócił się czas, jaki poświęcają na oglądanie telewizji. Także prasa przegrywa w konkurencji z Siecią. Co piąty internauta twierdzi, że czyta zdecydowanie mniej magazynów, natomiast 15 % respondentów znacząco zredukowało ilość czytanych przez siebie dzienników.

Co ciekawe, badania Scarborough pokazały także, że Internet może korzystnie wpływać na oglądalność telewizji. Ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że ich komputer znajduje się w tym samym pomieszczeniu co telewizor. Dzięki temu mogą oni oglądać programy TV w trakcie surfowania po Internecie.

Według Scarborough ponad 48% Amerykanów łączyło się w ciągu ostatnich 30 dni z Internetem. 27% spędza w Sieci ponad 10 godzin tygodniowo, a połowa - 5 godzin. Dla porównania, badania przeprowadzone przez NetRatings w 1999 roku wskazywały, że średni czas spędzony przez Amerykanów w Sieci to 3,5 godziny tygodniowo.

Badania przeprowadzone przez Scarborough objęły ponad 2000 amerykańskich internautów powyżej 21 roku życia.