Inwazja gier WWW


Większość gier nie odnosi sukcesu nie ze względu na swoją zawartość, ale na brak właściwej optymalizacji. Projektanci gier dla WWW powinni stosować kolory maksymalnie w palecie 8-bitowej i jak najczęściej wykorzystywać te same grafiki. Sam proces ładowania gry powinien być interesujący: można np. wykorzystać czas pobierania głównych ekranów gry na to, aby gracz wybrał sobie pseudonim czy postać, zamiast prezentować mu procentowy wykres postępu pobierania.

Al Fox z Brand New Media uważa, że jeśli nie możesz zmniejszyć rozmiarów plików do wystarczającego poziomu, możesz zastosować inną sztuczkę: - Potraktuj wszystkie poziomy gry osobno i udostępniaj do pobrania kolejne, w czasie gdy użytkownik gra na poprzednim. A jeśli i tak pozostaje jakiś czas, w którym gra zostaje pobierana, to zaoferuj użytkownikom np. tekstową instrukcję gry albo mniejszą grę w czasie oczekiwania na główne danie.

Transformacja Salad Cream w sieciowego bilarda przez Brand New Media

1 Wśród wizerunków stylowych rzeczy, które chcieliśmy skojarzyć z Heinz Salad Cream, znalazł się samochód VW Beetle.

Inwazja gier WWW

2 Samochód wykonano w 3D Studio Max, oddając styl i klimat witryny WWW. Często szkice powstałe nie z rysunków, tylko wykonane bezpośrednio w 3D wyglądają bardzo seksy.

Inwazja gier WWW

3 Samochód przeszedł szereg transformacji w porównaniu z wyjściowym wizerunkiem. Widać też szkic postaci, która pojawi się na stronie.

Inwazja gier WWW

4 Zrzut końcowej strony pokazuje, jakiego charakteru nabrała całość w końcowej fazie: ta sama postać, ten sam samochód, ale zupełnie inny wygląd.

Inwazja gier WWW