Inwazja gier WWW


5 Testowaną grę stworzono za pomocą Multimedia Fusion. Przedstawiona wersja nie prezentuje samochodu, tylko kładzie nacisk na element bilardowy i prezentuje klientowi ogólne wrażenie charakteru gry.

Inwazja gier WWW

6 Zrzut strony pokazuje ten sam samochód, ale pojawiły się flippery bilarda, można dostrzec kulkę. Gra została wstrzymana, aby uzyskać jak najlepsze wizualne wrażenie.

Inwazja gier WWW

7 Oto słynny, firmowy kształt Heinza wykorzystany jako podstawa stołu, obrobiony w Photoshopie, aby pasował do wykonanych w 3D Max "odbijakach".

Inwazja gier WWW

8 Na potrzeby ostatecznej wersji gry został stworzony za pomocą oprogramowania 3D supermodel samochodu, który może być wykorzystany w różnych trybach jazdy, zderzeniach i wszelkich innych sytuacjach wymaganych przez akcję.

Inwazja gier WWW

<font face="Verdana" size="+1" color="white">Chroń swój kod

Przy tworzeniu gier dla witryn sieciowych pojawia się kolejny problem: - Director pozwala na publikację pliku.dxr, który wprawdzie chroni kod, ale jeśli nie tworzysz gry, za którą spodziewasz się dostać miliony, nie należy popadać w zbytnią paranoję, że ktoś będzie chciał się do niej włamać - twierdzi Antony Webster z Proxicom. - Z drugiej strony, jeśli skupiłeś wokół swojego produktu sporą grupę graczy prowadzących regularne rozgrywki, w których można zdobyć cenne nagrody, to bezpieczeństwo kodu jest niezwykle istotne. Widziałem wiele stron, gdzie większość graczy uzyskiwała, powiedzmy, 500 punktów i nagle jakimś cudem pojawił się ktoś, kto zdobył z marszu 2000. Świadczy to tylko o tym, że ktoś dobrał się do kodu źród-łowego.

- Jednym z podstawowych minusów Javy jest jej kod, pozbawiony jakichkolwiek zabezpieczeń - możesz bez kłopotu zdekompilować aplet Javy i stworzyć z niego nowy kod źródłowy - twierdzi Ripley. - W związku z tym jesteśmy zmuszeni stosować dodatkowe narzędzia, które zacierają kod, inaczej nazywają funkcje i szyfrują zmienne - używamy wszystkiego do jak najlepszego zabezpieczenia kodu.

W przypadku każdego projektu sieciowego duże znaczenia ma dobre

zaplanowanie pracy. Mamy wówczas szansę stworzyć kolejnego Pac Mana i uniknąć losu chałupniczych i szybko zamierających gierek, którymi jest wypełniony Internet.

- Dobre zaplanowanie pracy projektantów i programistów - to kluczowe działanie w pokonywaniu trudności przy tworzeniu gier WWW. Należy wszystko wcześniej przewidzieć: począwszy od instrukcji, jakie ma otrzymać gracz, sekwencji "przedpobraniowych", łącznie z ponownym wykorzystywaniem tych samych grafik czy zaplanowaniem systemu punktowania, kontrolek dla gracza i działania poszczególnych poziomów gry. Należy też być niezmiernie elastycznym, by móc zmienić jak najwięcej elementów w ostatniej chwili.

Adresy:

Proxicom: www.marketing.co.uk

Friendly Giants: www.friendlygiants.com

Elektonika: www.elektonika.co.uk

Brand New Media: www.bnm.co.uk