Jak będą działać sklepy Microsoftu i czym będą się różnić od iSpot'ów

Jak już informowaliśmy Microsoft najprawdopodobniej przymierza się do uruchomienia sklepów działających pod własnym szyldem. Świadczyć o tym może wczorajszy komunikat prasowy, w którym firma informuje o wyborze nowego wiceprezesa sieci sklepów.

O tym, że Microsoft zamierza uruchomić sklepy pod własną marką, szerzej pisaliśmy w wiadomości Microsoft uruchomi sieć sklepów. Mają one działać na podobnej zasadzie jak punkty detaliczne prowadzone przez firmę Apple, iSpoty. Na chwilę obecną Microsoft nie wydał żadnej oficjalnej informacji na ten temat. Jednak naszym kolegom z amerykańskiego serwisu PC World udało się już zdobyć garść "prawie oficjalnych informacji" na temat modelu ich działania oraz różnic względem sklepów prowadzonych przez Apple'a. Oto i one.

1. Zamiast szklanych ścian, które możemy znaleźć w sklepach Apple'a, Microsoft zaproponuje powierzchnie pokryte matową stalą, na której znajdziemy szereg dziur będących metaforą poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez systemy Windows.

2. Sklep będzie posiadał sześć różnych wejść oznaczonych jako: Starter, Basic, Premium, Professional, Enterprise oraz Ultimate. Chociaż wszystkie będą prowadzić do wnętrza tego samego sklepu, to jednak to oznaczone jako Ultimate będzie wymagało dodatkowej opłaty za wejście w wysokości 100 dolarów. Zupełnie bez powodu.

3. Zamiast punktów obsługi klienta (Genius Bar), w sklepach Microsoftu znajdziemy punkty przeprosin klienta. Spotkamy w nich specjalnie przeszkolone osoby, które w zręczny sposób będą unikać odpowiedzi na twoje pytania. Jeśli jednak na któreś z nich będą znały odpowiedź, to zostanie ci ona przekazana w skomplikowany i niezrozumiały sposób. Zwłaszcza że każdy wie, iż głównym źródłem problemów jest niekompatybilny sprzęt, a nie występujące w oprogramowaniu Microsoftu błędy.

4. Pracownicy należący do tzw. grupy WGA (Windows Genuine Advantage) będą stać przy wejściu do sklepu. Ich zadaniem będzie traktowanie wszystkich klientów jak potencjalnych złodziei, chyba że udowodnią oni, że tak w rzeczywistości nie jest.

5. Godziny otwarcia sklepów Microsoftu nie będą znane. W każdej chwili dowolny sklep będzie mógł być zamknięty bez podania jakiegokolwiek powodu. Jednak wciąż nie wiadomo co będzie się działo z osobami znajdującymi się w tym czasie w ich wnętrzu.

6. Sklepy będą posiadały prostą i łatwą do zapamiętania nazwę "Sklep Microsoftu Wraz Z Punktem Serwisowym Komputerów PC Dla Entuzjastów Nowinek Technologicznych".

7. System obsługi klienta będzie wzorowany na usłudze UAC (User Account Control) - każde zamówienie przed jego realizacją będzie musiało zostać co najmniej dwukrotnie potwierdzone przez klienta.

8. Kąciki poświęcone konsoli Xbox 360 będą miały kształt ringu i w dowolnym momencie będą podświetlane na kolor czerwony.

9. Organizacją kącików tematycznych znajdujących się w każdym sklepie zajmie się wytwórnia DreamWorks. Jedne z takich miejsc będą nosić nazwę "blue screen of beath".

10. Wyjścia ewakuacyjne będą przez cały czas otwarte po to, aby każdy mógł wejść do sklepu nawet wtedy, kiedy drzwi główne będą zamknięte.

Jeśli posiadasz jakieś dodatkowe informacje o tym, jak będą funkcjonować nowe sklepy Microsoftu - podziel się nimi w komentarzach.