Julia Roberts za mało piękna do reklamy - Photoshop na cenzurowanym

Jest retusz i retuszowanie. Chociaż korzystanie z Photoshopa przy obróbce zdjęć w branży reklamowej jest wręcz standardem, firma L'Oreal tym razem jednak grubo przesadziła. Julia Roberts reklamująca Lancome jest tak nierzeczywista, że brytyjska ASA (Advertising Standards Authority) zabroniła emisji reklamy.

Julia Roberts

Reklama L'Oreal ze znaną aktorką Julią Roberts w reklamie Lancome została uznana w Wielkiej Brytanii jako zbytnie nadużycie Photoshopa. Zobaczcie na zdjęcia - Julia Roberts jest tak upiększona, że trudno ją rozpoznać.

Julia Roberts nie jest wystarczająco piękna?

Julia Roberts jest uznawana za ładną kobietę - ale to nie powstrzymało L'Oreal, by wynieść doskonałość do poziomu niemożliwości. Oczywiście znamy gorsze nadużycia w wykorzystaniu Photoshopa np. gdy Microsoft zamienił głowę murzyna na twarz białego człowieka lub wtedy, gdy rząd Iranu cyfrowo dodał pociski do fotografii przedstawiającej testy broni.

Cyfrowa rzeczywistość - gdzie leży prawda?

Żyjemy niestety w czasach, w których wszystko musi być perfekcyjne i nieskazitelne, a także sławne kobiety występujące w reklamach. A dzisiejsza technika komputerowa to umożliwia. Już dawno przekroczyliśmy granice absurdu - w wyniku korekty aktorki występujące w reklamach stają się tak doskonałe, że aż sztuczne. Dlaczego tak bardzo kochamy perfekcję i dlaczego tak bardzo lubimy poprawiać naturę? Może po prostu lubimy być oszukiwani - w ten czy inny sposób. Lubimy myśleć, że nawet jeżeli my sami żyjemy w niedoskonałym świecie, to gdzieś obok jest ideał na wyciągnięcie ręki, do którego możemy dążyć.

Jeżeli wystarczająco wiele razy będziemy widzieli podrasowaną rzeczywistość, wreszcie uznamy, że jest prawdziwa.

Cyfrowa dyktatura Photoshopa

Nadużycia Photoshopa będą coraz bardziej śmieszne i przerażające. Już dawno osiągnęliśmy granicę absurdu. Tylko czy można coś z tym zrobić ?