Karty graficzne GeForce RTX w pełni kompatybilne z DirectX 12 Ultimate

Nvidia ogłosiła właśnie kompatybilność kart graficznych z API Microsoft Direct X 12 Ultimate.

Konferencja Game Developers Conference, która w tym roku miała odbyć się w dniach 16-20 marca 2020 została odwołana w związku z rozprzestrzeniającą się pandemią koronawirusa. Pomimo przeciwności losu Nvidia postanowiła zaprezentować nowości dotyczące kart graficznych GeForce podczas specjalnego briefingu prasowego, który został zorganizowany w sieci.

Karty graficzne GeForce RTX w pełni kompatybilne z DirectX 12 Ultimate

Jednym z ważniejszych punktów programu było ogłoszenie pełnej kompatybilności kart graficznych Nvidia GeForce RTX z najnowszym zestawem API firmy Microsoft - DirectX 12 Ultimate.

DirectX 12 Ultimate to najnowsze API wspomagające generowanie grafiki dwuwymiarowej, trójwymiarowej, dźwięku oraz innych zadań z tym związanych w grach oraz aplikacjach multimedialnych. Najnowsze dwunaste już wydanie w wersji Ultimate kompatybilne będzie z najnowszymi kartami graficznymi z rodziny GeForce RTX oraz nadchodzącą konsolą Xbox Series X.

Microsoft projektując najnowsze API wykorzystał Ray Tracing, Variable Rate Shading, Mesh Shader oraz Sampler Feedback. Co to oznacza?

  • Ray Tracing to oczywiście jedna z największych nowości na rynku gier wideo na przestrzeni ostatnich lat. Jest to technika pozwalająca symulować fizyczne zachowanie się światła, umożliwiając renderowanie w czasie rzeczywistym grafiki w kinowej jakości. Na papierze brzmi to dosyć abstrakcyjnie, ale w rzeczywistości ray tracing to prawdziwy game changer.
  • Variable Rate Shading to rodzaj techniki renderingu wykorzystywanej przez karty graficzne Nvidii oparte na architekturze Turing oraz w procesorach graficznych Intel Gen 11. Dzięki VRS układ graficzny może wykorzystać pełną moc przetwarzania cieniowania dla bardziej złożonych części obrazu przeznaczając w tym samym czasie mniejszą moc dla prostszych części obrazu. Przekłada się to na lepsze wykorzystanie wydajności karty graficznej.
  • Mesh Shader to nowe geometryczne potoki cieniowania wykorzystujące siatkę. Przyczyniają się one do zwiększenia wydajności w aplikacjach wykorzystujących wzory geometryczne.
  • Sampler Feedback to funkcja Direct3D służąca do przechwytywania i rejestrowania informacji o próbkowaniu tekstur i lokalizacji.

Powyższe elementy mają za zadanie jeszcze bardziej poprawić aspekt wizualny najnowszych gier wideo.

DirectX 12 Ultimate wprowadzi rozwiązanie DirectX Ray Tracing, które zostało stworzone we współpracy z Nvidią i już w chwili premiery jest kompatybilne z 30 grami.

Wsparcie dla DirextX 12 Ultimate pojawi się w systemie operacyjnym Windows 10 20H1.

Sprawdź, ile kosztuje karta graficzna GeForce RTX 2080 Super