Kinemac 3D w wersji uniwersalnej

Narzędzie do tworzenia trójwymiarowych animacji w czasie rzeczywistym na platformę systemową Mac OS X - Kinemac 3D - doczekało się wersji Universal Binary. Edycja 1.2 oprócz kompatybilności z procesorami o różnych architekturach (zarówno PowerPC, jak i Intel) wnosi również kilka innowacji.

Przypomnijmy, iż animacje utworzone za pomocą programu można wyeksportować do plików w formacie QuickTime lub utworzyć z nich serię statycznych grafik. Stąd też Kinemac 3D może z powodzeniem znaleźć zastosowanie w projektowaniu np. interaktywnych komponentów stron WWW lub tworzeniu multimedialnej zawartości płyt CD/DVD. Tworzenie animacji jest bardzo proste - zaczynamy od stworzenia obiektów dwu bądź trójwymiarowych, na które następnie nakładamy tekstury, wypełniamy kolorem i stosujemy inne efekty (przezroczystość, refleksy i odbicia, itp.). Można też oczywiście ustawić klatki kluczowe oraz kontrolować przebieg animacji oraz jej odtwarzanie.

W nowej wersji narzędzia uwzględniono m.in. obsługę plików 3DS (3DStudio) oraz poprawiono sposób wstawiania kotwic, tekstu i wyrównywania obiektów. Aplikacja kosztuje 249 dolarów.

Więcej informacji: Kinemac.