Klienci chcą płacić za zielone technologie

Według badania przeprowadzonego przez amerykański Consumer Electronics Association, klienci nie tylko chcą korzystać z zielonych technologii, ale także są gotowi ponieść większe koszty ich zakupu.

Według badania, w której wzięło udział 960 ankietowanych, wciąż najważniejszym kryterium przy wyborze sprzętu elektronicznego jest jego cena oraz funkcjonalność. 89% spośród pytanych stwierdziło, że chciałoby używać telewizora bardziej przyjaznego ekologicznie (czyli zużywającego m.in. mniej prądu) - 53% z nich byłoby w stanie dodatkowo zapłacić za taką możliwość.

Badanie wykazało również, że świadomość klientów, jeśli chodzi o zagadnienia proekologiczne związane z elektroniką użytkową, nie jest wysoka. Zapytani o oznaki świadczące o tym, że dany sprzęt jest bardziej przyjazny środowisku, potrafili oni powiedzieć jedynie o znanym logo "Energy Star", które dotyczy tylko zużycia energii przez dane urządzenie.

To dosyć niska świadomość tematu. Jest to znak dla producentów, że oprócz wytwarzania i promowania produktów bardziej przyjaznych środowisku, powinni oni również zwrócić większą uwagę na edukację swoich klientów w tym zakresie.