Kobiety i gadżety

Jedna z amerykańskich sieci telewizji kablowej przeprowadziła sondaż dotyczący preferencji zakupowych klientów. Sondaż przyniósł bardzo interesujące rezultaty - wynika bowiem z niego, iż coraz większa liczba kobiet wykazuje żywe zainteresowanie produktami ze świata elektroniki użytkowej, przedkładając je ponad produkty, które były domeną płci pięknej przez dziesięciolecia.

Ponad 77 procent kobiet, które wzięły udział w sondażu, bardziej ucieszyłoby się z prezentu w postaci telewizora plazmowego niż naszyjnika z diamentów. Dla 56 procent badanych plazmowy TV miał większą wartość niż weekend na Florydzie. Dla 78 % pań para eleganckich butów przegrywa z najnowszym modelem telefonu komórkowego. Co ciekawe, kobiety pałają większą chęcią zakupu również cyfrowych aparatów fotograficznych czy komputerów PC typu "media center" niż obuwia. Zaskakujące okazało się również porównanie liczby cyfrowych gadżetów znajdujących się w posiadaniu kobiet i mężczyzn - panie korzystały średnio z 6,6 nowoczesnych elektronicznych urządzeń, podczas gdy panowie - z 6,9.

Ankietowanym zadano również pytanie, co kupiliby, gdyby mogli wydać 500 dolarów na dowolny cel. 37 % kobiet kupiłoby sobie przenośny odtwarzacz muzyczny iPod lub inne urządzenie elektronicze, 35 wydałoby pieniądze na ubrania, 18 przeznaczyłoby środki na romantycznie spędzony wieczór...

Więcej informacji: The Register