Kolejne problemy z macOS Monterey! Każdy jest zagrożony!

Jak się okazuje, najnowszy system komputerów Mac nie jest tak bezpieczny, jak mogłoby się zdawać. Użytkownicy zgłaszają problemy związane z "wyciekiem pamięci" po aktualizacji do macOS Monterey.

Źródło: Apple

Niektórzy użytkownicy, którzy niedawno zaktualizowali system do macOS Monterey, doświadczają błędu znanego jako "wyciek pamięci", czyli scenariusza, w którym określony proces lub aplikacja macOS jest zablokowana i pozostaje uruchomiona przez dłuższy czas w tle, zużywając nienormalnie dużą ilość pamięci lub RAM.

Trudno jest dokładnie określić, których modeli komputerów Mac dotyczy ten problem, ale zakres jest stosunkowo szeroki - dotyczy on nawet nowowydanych 14- i 16-calowych MacBook'ów Pro. Raporty na Twitterze, Reddicie i Społeczności Wsparcia Apple składają się ze zgłoszeń użytkowników, że ich Mac ostrzega, że system "wyczerpał pamięć aplikacji" lub że konkretne aplikacje zużywają znacząco za dużo pamięci RAM w Monitorze Aktywności.

Zobacz również:

Niektóre raporty wskazują Centrum Sterowania macOS jako głównego winowajcę, a pewien YouTuber, Gregory McFadden, udostępnił zrzut ekranu Centrum Sterowania zużywającego do 20 GB pamięci RAM na swoim 16-calowym MacBooku Pro w konfiguracji z 64 GB i M1 Max.

Inna grupa powiązanych raportów obejmuje Mozillę Firefox. Jak widać na poniższych tweetach, Firefox zajmuje niektórym użytkownikom niewiarygodnie dużo pamięci, nawet 80 GB w przypadku jednego użytkownika.

Wyłączając raporty związane z Firefoksem i Centrum Sterowania, bardziej rozpowszechnione raportowanie od użytkowników na różnych platformach sugeruje, że bardziej powszechnym błędem jest pop-up "Twój system wyczerpał pamięć aplikacji".

Wygląda na to, że wyskakujące okienko jest wyświetlane użytkownikom pomimo minimalnego wykorzystania ich komputerów Mac ze znacznymi ilościami pamięci do dyspozycji. W niektórych przypadkach, użytkownicy sugerują, że ponowne uruchomienie komputera Mac pomaga, podczas gdy inni twierdzą, że wyskakujące okienko pojawia się ponownie wkrótce potem. Jeden z użytkowników Społeczności Wsparcia Apple zanotował swoje doświadczenia:

Od czasu pobrania macOS Monterey otrzymuję powtarzające się komunikaty "w twoim systemie zabrakło pamięci aplikacji". Pojawiło się to dopiero po ściągnięciu aktualizacji. Podczas sprawdzania stron monitora aktywności wydaje się, że głównym winowajcą jest użycie 18 GB i więcej! Czy jest to dowód na wyciek pamięci dla Pages z macOS Monterey? Restart nie robi żadnej różnicy.

Użytkownicy komputerów Mac na forach Społeczności Wsparcia Apple i Reddit odnotowują podobne doświadczenia. Nieco wcześniej dzisiaj informowaliśmy o raportach użytkowników, że aktualizacja do macOS Monterey blokuje niektóre starsze komputery Mac. Biorąc to pod uwagę i problemy związane z wykorzystaniem pamięci przez niektórych użytkowników, najlepiej poczekać z aktualizacją systemu, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.