Koniec gier w pudełkach? Cyfrowa sprzedaż obejmuje już 85% rynku

Coraz więcej wskazuje na to, że pudełkowe wydania gier przejdą do już niebawem do historii. Wbrew obiegowej opinii gracze coraz częściej wybierają cyfrową sprzedaż.

Jak wynika z najnowszego raportu organizacji Entertainment Retailers Association (ERA), która reprezentuje sprzedawców detalicznych muzyki, wideo, DVD i gier komputerowych, to te ostatnie najczęściej wybieramy w wersjach cyfrowych.

Na jednym z największych rynków gier wideo - w Wielkiej Brytanii, sprzedaż gier w całym 2020 roku przyniosła 4,4 miliarda funtów przychodu. Jest to wynik o 17,7% lepszy niż w 2019 roku. Co więcej, aż 85,4% zakupionych gier to wersje cyfrowe. Wniosek z tego jest jeden - pudełkowe wydania umierają.

Oczywiście spora w tym zasługa koronawirusa i ograniczeń, z którymi musimy zmagać się na co dzień, jak chociażby ograniczone możliwości poruszania się. Nie zmienia to jednak faktu, że w ostatnich latach wielu, szczególnie mniejszych deweloperów, decyduje się jedynie na cyfrowe wydania swoich gier.

Rynek rozrywki rozwijał się już bez koronawirusa, ale w sytuacji, gdy duża część sektora rozrywkowego została zamknięta z powodu blokady, muzyka, wideo i gry znalazły się we właściwym miejscu i czasie. - Kim Bayley, CEO Entertainment Retailers Association

Co ciekawe, jak donosi ERA, aż 47,7% Brytyjczyków pobiera gry z platformy Steam. Natomiast wśród najpopularniejszych gier 2020 roku znalazły się takie produkcje jak: FIFA 20, Call of Duty: Modern Warfare oraz GTA 5.

Zobacz również: Twórcy gry dla dorosłych parodiują Cyberpunk 2077. Musicie to zobaczyć