Koniec wojny przeglądarek

Według najnowszego badania przeprowadzonego przez analityków rynku firmy Zona Research, Internet Explorer pokonał Communicatora i Navigatora.

Wojna przeglądarek trwa tak długo, stając się jednocześnie coraz mniej istotnym elementem rynku internetowego, że nie jest już warta uwagi - stwierdzili analitycy z Zona Research. Poinformowali oni, iż analiza firmy przeprowadzona w październiku 1999 r. będzie ostatnią, dotyczącą tego zagadnienia.

Wyniki jej są następujące: Internet Explorera wybrało 64% respondentów, Navigatora - 36%. W kwietniu tego roku proporcje wynosiły 59:41 na korzyść Microsoftu, a ostatnim zwycięskim miesiącem Navigatora, kiedy to wynik przedstawiał się 60:40 dla przeglądarki Netscape'a, był październik 1998 r.

Według pierwszego badania analityków tej firmy, przeprowadzonego w styczniu 1996 r., z Navigatora korzystało 71% respondentów, z Explorera zaledwie 2% (na rynku istniały jeszcze produkty, takie jak Quarterdeck Mosaic, Wollongong Emissary i NCD Mariner).

Kiedy rynek stopniowo zaczął się koncentrować wokół Navigatora i Explorera, większość dużych firm wprowadziła wewnętrzne przepisy, ustalające, z jakiej przeglądarki będą korzystali pracownicy. W styczniu 1996 r. 33% tego rynku należało do Netscape'a, w październiku 1999 r. aż 73% firm wybrało Explorera.

Więcej informacji: www.zonaresearch.com