Konsole wstrzymują rozwój gier PC
-
- IDG News Service,
-
- 22.03.2011, godz. 09:50
Produkcja gier skupiona wokół konsol jest frustrująca dla niektórych deweloperów. Czują się zobowiązani do korzystania z przyjaznego konsolom oprogramowania pośredniczącego jak DirectX lub Open GL. Zamiast tego woleliby używać własnego kodu, który wykorzystałby pełną moc drzemiącą w komputerach PC.

Niektórzy deweloperzy chcieliby zerwać z DirectX
Polecamy:
- AMD Radeon HD 6990 - najpotężniejsza karta graficzna
- Crysis 2 zadziała sprawniej na PlayStation 3 niż Xboksie 360?
Zobacz też:
Według Huddy’ego doprowadziłoby to, do zwiększenia różnorodności grafiki gier oraz szybkości ich działania na komputerach PC. Większym wyzwaniem byłoby jednak sprawienie, by gry działały na szerokim zakresie sprzętu.
Zobacz również:
- Premiery gier 2023 – PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Switch. W jakie gry zagramy w nadchodzących miesiącach?
- Gdzie kupić PS5? Najniższe ceny i najlepsze oferty na PlayStation 5
- Czekacie na otwartą betę Diablo 4? Mam zatem dla was złą wiadomość
Obecnie wiele gier wydawanych jest od razu na wszystkie platformy. Wersje PC nie wykorzystują całej mocy najnowszych kart grafiki, a ich sterowanie jest bardzo konsolowe, co nie musi być plusem na platformie wyposażonej domyślnie w klawiaturę i mysz.
Z wypowiedzi Huddy'ego wynika, że zarówno gracze, jak i deweloperzy byliby zadowoleni z powrotu stanu z połowy lat dziewięćdziesiątych, kiedy gry PC wyznaczały nowe trendy. Problem tkwi jednak w opłacalności. Jedna platforma to mniej odbiorców. Jest to więc droga tylko dla deweloperów skupionych na komputerach PC. Takich jest coraz mniej.