Konsumenci bardziej zadowoleni z desktopów niż laptopów i tabletów
-
- 23.09.2015, godz. 12:31
Niepotrzebne aplikacje, słabe wsparcie techniczne to przykładowe elementy, które wpłynęły na słabszą ocenę rynku komputerów osobistych przez amerykańskich konsumentów. Zdecydowanie najlepiej oceniana była tutaj firma Apple. Zdecydowanie najgorzej: Acer
Organizacja American Customer Satisfaction Index (ACSI) opublikowała nowy raport prezentujący wyniki badania mającego na celu określenie poziomu zadowolenia amerykańskich konsumentów w różnych kategoriach, w tym kategorii "komputery osobiste", która obejmuje takie urządzenia jak laptopy, desktopy, tablety. W badaniu wzięło udział blisko 3000 respondentów.
Jakie wnioski ogólne?
W porównaniu do raportu z 2014 roku poziom zadowolenia amerykańskich konsumentów spadł o 1,3 % (osiągnął 77 punktów ze 100 możliwych do zdobycia). Rozbijając to na poszczególne grupy urządzeń otrzymujemy:
- desktopy: 81 punktów (bez zmian)
- tablety: 75 punktów (spadek 6,3%)
- laptopy: 75 punktów (spadek 1,3%)
Zdecydowanie najlepiej oceniane były tutaj desktopy. Konsumenci zwracali uwagę przede wszystkim na mniej niepotrzebnego oprogramowania, większą stabilność pracy i wydajniejszą grafikę.
Co budziło ich największe niezadowolenie?
Słabe wsparcie techniczne dotyczące laptopów i tabletów. W przypadku desktopów konsumenci mniej narzekali na ten element. Dlaczego? Dlatego, że problemy z tym sprzętem chyba łatwiej jest rozwiązać.
Kto wypadł najlepiej, a kto najgorzej?
Tutaj nie ma zaskoczenia. Już od ponad dekady najlepiej wypada firma Apple (jej tegoroczny wynik to 84 punkty). Była najlepiej oceniania we wszystkich podkategoriach (jest ich dziesięć, w tym m.in. design, akcesoria, aplikacje, pomoc techniczna). Kolejne miejsca zajęły firmy Amazon, Dell i Samsung.

American Customer Satisfaction Index (ACSI) - raport 2015 r.
Zdecydowanie najgorzej oceniana jest firma Acer.