Kontrowersyjna kampania reklamowa PSP przerwana

Kontrowersyjna kampania reklamowa Sony została zablokowana. Podtekst rasowy jakiego dopatrzyli się odbiorcy sprawił, że sprawą zainteresowało się wpływowe grono przedstawicieli różnych organizacji i władzy.

Kontrowersyjna kampania reklamowa PSP przerwana
Do akcji wkroczyła między innymi NAACP (National Association for the Advancement of Colored People), szefowie oddziałów koncernu w różnych państwach, a nawet członkowie amerykańskiego rządu. Wynik starcia mógł być tylko jeden - reklama została zdjęta z afiszów i billboardów.

Sony Europe przeprosiło wszystkie urażone osoby, zapewniając jednocześnie, że w przyszłości będzie zwracać baczniejszą uwagę na to, co przedstawiają ich reklamy.

Całość skomentował Rick Challender, prezes oddziału NAACP w San Francisco: Sony postąpiło doprawdy honorowo, przyznając się do błędu i biorąc pod uwagę fakt, że w dzisiejszych czasach komunikacja i działania reklamowe mają znacznie większy zasięg niż niegdyś. Fakt, próba ukazania kontrastujących ze sobą kolorów wzbudziła wiele kontrowersji. Na szczęście w przyszłości Sony z pewnością będzie kłaść większy nacisk na odpowiednie określenie treści kampanii reklamowych, tak aby nie wpływały negatywnie na uczucia ich odbiorców.

O sprawie pisaliśmy w ubiegłym tygodniu. Kampania reklamowa Sony rozpoczęła się na ulicach Amsterdamu, gdzie zostały wywieszone billboardy reklamujące dwa kolory PSP - biały i czarny. Ich symbolem miały być dwie walczące kobiety o różnym kolorze skóry.