Koronawirus vs smartwatche - ludzie rzucili się na inteligentne zegarki

Pandemia koronawirusa spowodowała zauważalny wzrost sprzedaży smartwatchy oraz inteligentnych urządzeń ubieranych. Ludzie zaczęli dbać o swoją aktywność.

Analitycy z Canalys zauważyli bardzo ciekawą i dosyć nietypową zależność. W czasie pandemii koronawirusa logiczny byłby spadek sprzedaży urządzeń ubieranych, ponieważ wiele osób pracuje zdalnie z domu i ogranicza swoją aktywność. Tym czasem suche dane sprzedażowe mówią zupełnie co innego.

Apple Watch Series 3 i Fitbit Versa 2

Apple Watch Series 3 i Fitbit Versa 2

Pierwszy kwartał 2020 roku urządzenia ubierane zamknęły z wzrostem sprzedaży na poziomie 12 procent w porównaniu do identycznego okresu czasu w 2019 roku.

Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej w momencie, gdy dokładnie przyjrzymy się analizowanym danym. Okazuje się bowiem, że najwięksi gracze rynkowi - Apple oraz Fitbit zanotowali zauważalne spadki. Wzrosty sprzedaży zanotował Huawei (za sprawą świetnej serii Watch GT 2), Samsung (nowy Galaxy Watch Active 2) oraz Garmin (odświeżenie całej gamy modelowej w Q3/Q4 2019).

Największy wzrost sprzedaży zanotował Huawei ze 113% poprawą, ale musimy pamiętać, że chiński producent dodawał swoje zegarki w przedsprzedaży do flagowych modeli, co pobudziło sprzedaż i znacząco poprawiło statystyki.

Fitbit zanotował stratę o 21%, a wszystko zawdzięczać można zakupowi firmy przez Google, co wiąże się z obawą o bezpieczeństwo danych.

Dziwić mogą spadki sprzedaży Apple Watch'a, ale prawda jest taka, że rynek się już nasycił. Posiadacze zegarków Apple w USA nie wymieniają swoich modeli tak często. Z drugiej strony w niektórych krajach Apple Watch zanotował wzrosty. W przypadku Apple obecnie lepiej, niż zegarki sprzedają się słuchawki AirPods.

Sprawdź, ile kosztuje Apple Watch Series 3


Monitoring aktywności

Funkcja odtwarzania muzyki

Powiadomienia o połączeniach przychodzących