Których banków nie lubią internauci

Eksperci z agencji interaktywnej Think Kong przyjrzeli się bankowości w internecie. Sprawdzili m.in. jak klienci oceniają popularne banki.

Emotrack.pl to pierwsze w Polsce badanie emocjonalnego stosunku internautów do największych marek. Na pierwszy ogień poszły banki i komentarze na ich temat w sieci.

Twórcy badania z prawie 7000 serwisów internetowych zebrali 100 000 wypowiedzi na temat banków z okresu 2 ostatnich lat. Specjalna technologia analizy składniowej i semantycznej, pozwoliła na szybką i automatyczną ocenę wypowiedzi. Wśród tysięcy komentarzy około 38% miało negatywny charakter, przy czym dyskusje dotyczyły najczęściej konkretnych ofert.

Najgorętsze banki (te, o których najchętniej dyskutują internauci). Źródło: Emotrack.pl, Think Kong, Zetema.

Najgorętsze banki (te, o których najchętniej dyskutują internauci). Źródło: Emotrack.pl, Think Kong, Zetema.

Najczęściej krytykowane banki. Źródło: Emotrack.pl, Think Kong, Zetema.

Najczęściej krytykowane banki. Źródło: Emotrack.pl, Think Kong, Zetema.

Jak widać banki najczęściej komentowane, jak mBank i PKO BP mają również najwyższy stosunek komentarzy negatywnych do ogólnej liczby wzmianek. Badanie jest jednak dużo bardziej dokładnie i omawia konkretne produkty wybranych banków. Wchodząc na stronę Emotrack.pl można m.in. sprawdzić jak internauci wypowiadali się o kredytach, lokatach i kontach poszczególnych firm.

Włączmy się do badania:

Który bank ma najlepsze (lub najgorsze) konto internetowe i dlaczego?