LG Electronics: 2,2 miliarda USD oszczędności, ale nie kosztem rozwoju

Kryzys zmusza kolejne firmy do wdrażania rozwiązań zmniejszających koszty ich funkcjonowania. LG Electronics planuje podjęcie działań, które przyniosą ponad 2 miliardy USD oszczędności. Cięcia nie obejmą jednak oddziałów odpowiedzialnych za badania i rozwój.

Recesja na rynkach światowych, przekładająca się na spadek zamówień i słabe wyniki finansowe, zmusza wiele firm do wdrażania rozwiązań umożliwiających poprawę ich kondycji między innym poprzez zmniejszenie kosztów funkcjonowania. Tego typu plany przedstawiła dzisiaj firma LG Electronics. W czwartym kwartale ubiegłego roku poniosła straty związane z gwałtownym spadkiem zapotrzebowania na panele LCD oraz z niekorzystnymi zjawiskami na rynku walutowym. W związku z tym ograniczy koszty swej działalności o 2,2 miliarda USD.

W myśl zaprezentowanego planu cięcia nie będą odbywały się kosztem rozwoju. Nie obejmą one działów odpowiedzialnych za badania, projektowanie nowych urządzeń oraz za marketing. LG Electronics chce oszczędzać przede wszystkim na optymalizacji łańcucha dostaw, usług finansowych oraz procesu rekrutacji nowych pracowników. W utrzymaniu dobrej kondycji pomocne mają być także inwestycje związane z technologiami o dużym potencjale wzrostu. Obejmą one rozwiązania z zakresu energii słonecznej, klimatyzatorów oraz systemów b2b (business-to-business).

Oszczędności ma przynieść zarówno główna centrala firmy, jak i jej 82 oddziały na całym świecie.