Liczborgazm z USA czyli Sąd Najwyższy kontra przemoc w grach wideo

Amerykański Sąd Najwyższy obalił radykalne kalifornijskie prawo (uchwalił je Arnold Schwarzenegger, gdy jeszcze był gubernatorem Kalifornii), które zakazywało sprzedaży brutalnych gier wideo dla najmłodszych. Ale czy gracze naprawdę są po właściwej stronie tego sporu? Oto 20 ciekawych liczb dotyczących przemocy w grach.

Arnold Schwarzenegger

7-2 - takim stosunkiem głosów odrzucono restrykcyjne prawo wobec gier w Sądzie Najwyższym

83 proc. - tyle proc. gier dziecko kupowało razem z rodzicem

1,638 - całkowita liczba gier wideo ocenionych przez Entertainment Software Rating Board w 2010 roku

82 - tylko tyle gier z ocenionych powyżej otrzymało najbardziej restrykcyjną notę M

12 proc - tyle procent stanowiły z oceną M w 2005 roku

5 proc. - tyle procent stanowiły gry z oceną M w 2010 roku

115,592 - tyle przestępstw popełnili nieletni w USA w 1995 roku

73,970 - tyle przestępstw popełnili nieletni w USA w 2008 roku

97 proc. - tyle procent dzieci w wieku od 12 do 17 lat zadeklarowało, że gra w gry wideo

83 proc. - tyle gier z oceną M (Mature) lub AO (Adult Only) sprzedano nieuprawnionym dzieciom w 2000 roku

20 proc. - tyle gier z oceną M lub AO sprzedano nieuprawnionym dzieciom w 2008 roku

13 proc. - tyle gier z oceną M lub AO sprzedano nieuprawnionym dzieciom w 2011 roku

38 proc. - tyle dzieci zakupiło filmy z kategorią wiekową R (filmowa kategoria dla widzów powyżej 17 lat) w 2011 roku

12 proc. - tyle proc. dzieci uczestniczyło w strzelaninach i jednocześnie lubiło grać w gry wideo

24 proc. - tyle proc. dzieci uczestniczyło w strzelaninach i jednocześnie lubiło czytać książki z przemocą

27 proc. - tyle proc. dzieci uczestniczyło w strzelaninach i jednocześnie lubiło oglądać filmy z przemocą

23 - tyle filmów gubernatora Schwarzeneggera zawierało brutalne sceny przemocy

29.25 miliona - tyle dolarów zgarnął Schwarzenegger za zagranie w filmie Terminator 3 Bunt Maszyn

18,62 proc. - taki procent gier konsolowych jest skierowany do graczy powyżej 18 lat.

34 - tyle wynosi średni wiek gracza według Entertainment Software Association

Komentarz?

Te liczby chyba nie wymagają komentarza. Arnold i przeciwnicy gier wideo chyba walczą z wiatrakami. I zanim ruszą znowu do ataku powinni najpierw je (wiatraki) zlokalizować...