MAFIA II - odsłaniamy karty

Ryzykowna gra w kasynach, strzelaniny, rabowanie banków, wymuszenia i haracze. W zamian życie w luksusie, ekskluzywne garnitury, szybkie samochody i drogie prostytutki. Praca dla mafii gwarantuje Vito Scalletcie życie na pełnych obrotach. To właśnie on jest nowym bohaterem sequelu gry Mafia.

Aby pozbyć się jednego z mafijnych boksów, Vito i Joe rozpętali strzelaninę w pralni hotelowej. Vito jest osłaniany (1) obrazy z perspektywy gracza (2) perspektywa od tyłu Przyjaźń pomiędzy Joe i Vito trwa przez całą grę, nawet podczas akcji prowadzą ze sobą rozmowy (3).

Aby pozbyć się jednego z mafijnych boksów, Vito i Joe rozpętali strzelaninę w pralni hotelowej. Vito jest osłaniany (1) obrazy z perspektywy gracza (2) perspektywa od tyłu Przyjaźń pomiędzy Joe i Vito trwa przez całą grę, nawet podczas akcji prowadzą ze sobą rozmowy (3).

W drodze na akcję Vito jedzie zbyt szybko i zderza się z przejeżdżającą ciężarówką. Należy mieć nadzieję, że nie zauważyła tego policja - w przeciwnym razie dostaniesz mandat.

W drodze na akcję Vito jedzie zbyt szybko i zderza się z przejeżdżającą ciężarówką. Należy mieć nadzieję, że nie zauważyła tego policja - w przeciwnym razie dostaniesz mandat.

Kto wyrządził te szkody...

Kto wyrządził te szkody...

Apartament Joego

Apartament Joego

Zakupy w Emipire Bay

Zakupy w Emipire Bay

Produkcja 2K Czech jest brutalniejsza i bardziej przybliżająca gangsterskie realia niż jej poprzedniczka. Mafia 2 może stać się niekwestionowanym hitem w dziejach , zostawiając w tyle takie tytuły, jak Grand Theft Auto czy Ojciec chrzestny. Dzięki uprzejmości naszych kolegów z niemieckiego wydania GameStar, już teraz możemy opublikować dla was wyjątkową zapowiedź tej gry!

Vito, bohater gry, dorastał w potwornej biedzie. Już od młodzieńczych lat marzył, by diametralnie zmienić swoje życie. Razem ze swowłaściwą akcję Mafii II, która toczy się w latach 40. i 50. XX wieku. Programiści 2K Czech jako tło dla misji bohatera przygotowali wirtualne miasto - Empire City - wzorowane głównie na Nowym Jorku lat 40. i 50. Zanim jednak poznasz ulice metropolii, możesz obserwować ją z okna swojego mieszkania. Mieszkanie nie jest bowiem, tak jak w GTA, zamkniętą przestrzenią. Vito przechodzi swobodnie, bez przerwy na czekanie, na zewnątrz i do środka. Przez okno dostrzegasz takie detale, jak ruch drogowy, czy spacerujących przechodniów. Słyszysz ich rozmowy, a także krzyki kłócącego się w sąsiedztwie małżeństwa. Wszystko to ożywia wirtualny świat gry. Mieszkanie jest stacją bazową. Tu możesz zapisać obecny stan gry (później Mafia II daje możliwość automatycznego sejfowania po każdej zaliczonej misji).

Nawet najdrobniejsze szczegóły są dokładnie przemyślane. Przykładowo, nasz bohater jest kontrolowany przez… głód i pragnienie. Uzupełnianie potrzeb jedzenia i picia ma swoje praktyczne zastosowanie; jeśli tego nie zrobisz, Vito straci energię życiową i nie będzie miał sił do walki.

Wychodząc na zewnątrz, nie doznasz rozczarowania. Empire City to miasto interaktywne. Na ulicach leżą wyrzucone śmieci, a wraz z upływem czasu dostrzeżesz zmieniające się pory roku. Zauważysz także materialne konsekwencje swoich czynów. Przykładowo, gdy rozbijesz samochód, pozostaną wgniecenia w słupach.

Co do samochodów - twórcy z 2K zadbali, byś miał naprawdę imponujący wybór dokładnie odwzorowanych aut z lat 50. Co ważne, już od samego początku - inaczej niż w pierwszej części - możesz ukraść każde z nich. O auto trzeba dbać, ponieważ ulega ono zniszczeniu. Nie należy zapominać o niezbędnym kamuflażu przed policją, która może rozpoznać kradziony samochód po kolorze i numerach. Na mieście możesz znaleźć warsztat samochodowy, należący do przyjaciela mafii - Charly’ego. W tym zakładzie gangsterzy nie tylko reperują swoje samochody, lecz także farbują i zmieniają tablice rejestracyjne. Warsztat oferuje ponadto tuningowanie samochodów, zarówno optyczne, jak i techniczne. Nowe, piękne opony zwiększają przyczepność na drodze, natomiast Turbosilnik poprawia przyspieszenie. Takie dodatki są naturalnie bardzo drogie i - jak można się łatwo domyślić - początkowo Vito nie może sobie na nie pozwolić. Ale samochód zawsze można zostawić w garażu Joego i sięgnąć po niego później. Co do innych środków lokomocji, nie masz zbyt dużego wyboru. Choć Empire City leży nad morzem, bohaterowi nie będzie dane prowadzenie łódki. Nie ma także możliwości przemieszczania się środkami komunikacji publicznej, takimi jak choćby metro. Jeśli komuś będzie zależało legalnie przemieścić się z jednego punktu miasta do drugiego, pozostaje mu jedynie wziąć taksówkę.

Akcja gry zaczyna się w ruderze Joego - dopiero później, wraz z awansem w mafijnej hierarchii, będzie mógł ją zamienić na luksusowe mieszkanie. Po upojnej nocy z paniami lekkich obyczajów, Vito odbiera telefon od zleceniodawcy: ma dostarczyć Guiseppe ważne papiery. Niestety, gangster z lat 40. nie ma takich możliwości, jak współczesny Nico z i musi obyć się bez komórki w kieszeni. Okazuje się, że wykonując to zadanie, zyskujesz więcej niż się spodziewałeś - u Guiseppe można kupić dodatkowy pistolet, wytrych lub koktajl Mołotowa. Ten ostatni jest w Mafii II dość niezwykłą bronią - nie potrzeba do niego żadnej wyrzutni lub czegoś podobnego. Twórcy gry nie przewidzieli też aktualizacji broni - co być może, tak jak w Ojcu chrzestnym 2, nie jest wcale konieczne.

W porównaniu z pierwszą częścią gry, policjanci są mniej restrykcyjni wobec występków. Drobne wykroczenia, takie jak przejechanie na czerwonym świetle, zwykle uchodzą ich uwadze. Nie należy jednak przesadzać. Najlepiej dbać o dobre kontakty z policją, co jakiś czas podrzucając im drobną łapówkę. Warto zachowywać pozory - częsta zmiana ubrania służy kamuflażowi. Choć Vito może otworzyć samochód, wybijając szybę łokciem, to warto się zastanowić, czy nie stracić trochę czasu i otworzyć go wytrychem.

Jak mówi jeden z autorów gry, Denby Grace, ma ona kilka zupełnie różniących się od siebie zakończeń. Vito może równie dobrze wygrać, jak i przegrać. Zakończenie jest niezależne od tego, jak poradzisz sobie z rozwiązaniem ostatniego zadania. Na ostateczny wynik wpływ mają wszystkie dotychczasowe decyzje. Podczas każdej misji masz możliwość wyboru alternatywnych rozwiązań, co zawsze odbija się na dalszych losach bohatera. Decydujesz na każdym kroku. Nawet gdy rozgorzeje wojna między trzema wpływowymi gangsterskimi rodzinami, możesz zdecydować, po której stronie frakcji staniesz.

Mafia II ma to, czego potrzeba do szczęścia amatorom gier o tematyce gangsterskiej - świetną historię, szybkie samochody, pasjonujące walki. Wszystko wskazuje na to, że będzie to najlepsza premiera tego roku, a nawet więcej - może okazać się prawdziwą rewolucją na rynku gier.