Magicka - śmiech, ironia i świetna zabawa

W Magicka jesteś czarnoksiężnikiem. Do dyspozycji dostajesz osiem żywiołów, z których możesz stworzyć wszystko: energię, która zabija, chroni czy leczy. Zapraszamy do zwiedzenia świata wypełnionego magią i... absurdem.


Magicka - gra firmy Arrowhead Game Studios, wydana przez szwedzkie Paradox Interactive. Produkcja ta ukazała się na początku 2011 roku i od razu przypadła do gustu wielu graczom. Magicka jest tytułem niesamowicie trudnym do zaszufladkowania.

Na pierwszy rzut oka wydaje się być klasycznym RPG-iem. Jednak po kilku godzinach gry dostrzegamy wiele elementów typowych dla Hack-and-Slash'y. Potem przyglądamy się jeszcze dokładniej i dostrzegamy wiele wątków komediowych i satyrycznych.

Magicka szydzi z wielu absurdów związanych z grami, filmami, książkami czy nawet muzyką. Szybko dochodzimy do wniosku, że jest to gra jakiej nie było. Mało tego: weźcie kilku kumpli i zagrajcie razem. Szybko okaże się, że to jedna z lepszych gier w jakie razem graliście, ale po kolei.

Pratchett, Imperator z Gwiezdnych wojen, makiety owiec i drewniane konie.

Gra opiera się na pewnym, dość zabawnym scenariuszu. Wcielamy się w adepta szkoły magii, który musi zrobić to, co robi każdy bohater gry RPG - ratuje świat. Krótka piłka: zły czarnoksiężnik, plan przejęcia świata i Ty - zakapturzony ludzik o niesamowitym harcie ducha.

Co ciekawe, gra nie ma żadnych questów pobocznych. Oprócz jednego, po którym dowiadujemy się od osoby zlecającej, że chętnie dała by nam nagrodę, ale w tej grze nie ma ekwipunku więc nie da. Siła Magicka nie tkwi jednak w scenariuszu, questach czy samej walce, która jest imponująca. Tkwi w klimacie i niesamowitej dawce humoru. Autorzy obśmiewają dosłownie wszystko. Gry wideo, filmy, książki czy nawet utwory muzyczne.

Warto także zwrócić uwagę na język naszych postaci. Gra stworzona została w wersji kinowej. Bohaterowie posługują się językiem, który wydaje się być połączeniem dialektów skandynawskich i języka Simsów. Wszystko to doprawione jest jeszcze elementami języka angielskiego. Sam dźwięk dialogów może doprowadzić do śmiechu, nie wspominając o ich ironicznej treści.

Remember, the safe word is BANANA!

Magicka - śmiech, ironia i świetna zabawa

Magiczny Rambo.

Nie będę się rozpisywał na temat fabuły, bo zepsuć niespodziankę byłoby bardzo łatwo. Skoncentrujmy się zatem na mechanice gry.

Jako mag jesteś wyposażony w kostur magika oraz miecz. Nie zapomniano także o odpowiedniej szacie z kapturem. Do dyspozycji dostajesz osiem żywiołów. To właśnie po ich właściwym połączeniu można poznać prawdziwego maga. Mechanika rzucania zaklęć przypomina trochę naukę pisania na klawiaturze. Początkowo wciskasz jeden przycisk i patrzysz co się dzieje. Potem dodajesz coś jeszcze, łączysz wszystko w bardziej skomplikowane kombinacje. Potem, gdy już to opanujesz stajesz się naprawdę niebezpiecznym czarownikiem. Niebezpiecznym także dla siebie i kolegów, którzy będą grać z Tobą w trybie kooperacji.