Mapy Google serwisem społecznościowym? Jest już komunikator, a teraz dodają hasztagi

Rozrastająca się nieustannie funkcjonalność Map Google powoli upodabnia usługę do specyficznego serwisu społecznościowego. Po dodaniu komunikatora dla wygodniejszego kontaktu z firmami, teraz debiutują hasztagi, które pozwolą znaleźć specyficzne miejsca w określonej lokalizacji.

Mapy Google. Fot. Pexels

Wprowadzenie bezpośredniej komunikacji z firmami z poziomu Map Google uwalnia użytkowników od konieczności stosowania zewnętrznego komunikatora internetowego, przykładowo Facebook Messengera. Nowość stanowi również karta Dla Ciebie, w której będą się pojawiać promocje dotyczące danego miejsca oraz opinie znajomych.

Za sprawą wspomnianych wcześniej hasztagów, łatwiejsze będzie lokalizowanie miejsc o podobnej charakterystyce. Dla przykładu kiedy dodamy do miejsca hasztag #wegańskie, dużo prościej będzie nam znaleźć podobne restauracje lub bary, w których możemy liczyć na wegańskie menu.

W pierwszej kolejności nowość pojawia się w Mapach Google dla Androida. Autorzy rozwiązania zalecają dodawanie hasztagów na końcu opinii. Liczy się również dobór słów, jakie oznaczymy w ten sposób, aby pomóc sobie oraz innym użytkownikom w znalezieniu informacji.

Widać wyraźnie, że Google obrał sobie za cel bezpośrednią konkurencję w postaci Facebooka, na którym często lądują opinie dotyczące konkretnych miejsc. Dodanie nowych funkcji może pomóc usłudze stać się skuteczniejszym narzędziem do odkrywania nowych lokalizacji, jak również skuteczniejszego ich filtrowania.