Max Weber: ''Generalnie robimy swoje!''

MT: Jaka filozofia?

MB: Filozofia taoizmu - jest uniwersalna. Za jej podstawę można uznać dwie przeciwności. Świat cyfrowy także posiada u podstaw dwie przeciwności. Potrafimy rozdzielić świat na części, a jednocześnie wszystko widzimy jako jedność. Esencją w programowaniu jest właśnie umiejętność podzielenia, z jednoczesnym zachowaniem jedności. Poza taoizmem bardzo przydatne są proste mądrości jak np. wszystko należy upraszczać ile się tylko da, ale nie bardziej. Kod tak naprawdę to wszechświat w bardzo początkowym etapie rozwoju. Wczesny etap rozwoju realnego świata nawet dla największych naukowców jest przesiąknięty czymś boskim, duchowym.

8. Czy macie jakiś regularny cykl aktualizacji swojego portfolio? Co według was jest najważniejsze podczas budowy tego typu witryn?

MT: Właśnie rozpoczynamy prace nad przeprojektowaniem naszej witryny. Obecna wisi już na sieci od kilku lat i choć bardzo ją lubimy to mamy już mnóstwo pomysłów na stworzenie prawdziwie nowatorskiej (nie tylko graficznie) witryny będącej czym więcej niż portfolio agencji interaktywnej. Na pewno będziemy dążyć do prostszej komunikacji z użytkownikami, większej otwartości w sensie regularnego publikowania na niej artykułów dotyczących konkretnych projektów, dzielenia się wiedzą z zainteresowanymi. Pragniemy stać się ośrodkiem rewolucji, która skupia się na uwolnieniu sieci od schematycznych witryn, suchych emocjonalnie katalogów będących w istocie jedynie namiastką tego czym może być komunikacja w Internecie. Do tej rewolucji trzeba mieć jednak głowę pełną fajnych pomysłów.

KD: A dlaczego mamy fajne pomysły? Bo ja tu jestem ;) Hehehe…

GM: Tak jak powiedział Marcin - przymierzamy się do przebudowy naszego serwisu tak aby bardziej odpowiadał naszej kulturze pracy i tworzenia. W istocie sednem naszej kreatywności jest praca grupowa i wspólne szukanie najlepszych rozwiązań.

9. Wielu designerów z całego świata odwiedza waszą witrynę. Czy jest coś w sieci co zaskoczyło was? Jeżeli tak to co?

MT: Większość prac Hi-Res!

GM: Hi-Res rządzi! (chociaż wolę ich starsze prace). Generalnie mało serwisów oglądam. Najbardziej zdumiewa mnie nadal Google ;)

GrMi: Vodafone Future Vision, pierwsze Macromedia, Relevare, Yugopop...

AK:http://www.dform1.com - ostatni sajt który mi się podobał.

MB:http://www.mx3d.com

10. Jak oceniacie obecną sytuację na rodzimym rynku, jeśli chodzi o projektowanie serwisów internetowych? (jakość ich wykonania, pomysły, technikę)

GM: Internet stał/staje się ważnym medium.

KG: Po raz drugi rozwija skrzydła. Odbudowuje się rynek reklamy internetowej. Rynek, w którym tradycyjne kampanie bannerowe odchodzą do lamusa, a odbiorcy reklam są coraz bardziej wymagający. To otwiera nowe możliwości przed wszystkimi, którzy stawiają na innowacyjne pomysły. W tej chwili oryginale kreacje występują w śladowych ilościach, ale przewiduję, że już niebawem będziemy mieć konkurencję w tej dziedzinie.

11. Co było pierwszą rzeczą, która zachwyciła was w Internecie?

GM: Hillman Curtis, Praystation, Yugopop

KD: No i co ja mam napisać, że serwis Apple'a?

MT: Oculart, Joshua Davis, Hi-Res

GrMi: Pierwszy swój pocałunek to pamiętam dokładnie...ale pierwszej strony? Niestety nie pamiętam :)

AK: David Yu (http://www.dhky.com ), Robert Lindström (http://www.designchapel.com ), Jens Karlsson (http://www.chapter3.net ), James Widegren (http://www.idiocase.com )

KG: To było tak dawno temu, terminale, tekstowe strony... Później ogrom informacji i możliwości komunikacyjne. To robi na mnie wrażenie do tej pory.

MB: Dawne Mondo? Neostream? 2advanced stare? Później nic mnie tak nie zachwyciło.

12. Jakie są plany Maxa Webera na przyszłość?

KD: Mam nadzieję, że nie staniemy się skostniałą korporacją, ani nawet jakąś małą fabryką... Ale nikt mnie nie chce słuchać!!!!!!

MT: Naszym zadaniem jest sprawianie by korporacje były mniej korporacyjne a fabryki mniej fabryczne. Jeżeli sami staniemy się korporacją lub fabryką to kto nam pomoże?

GM: Plan na najbliższe lata: światowa dominacja ;)

13. Jakie nagrody otrzymał dotychczas Max Weber?

MT: Najważniejszą nagrodą w historii Maxa Webera jest oczywiście zeszłoroczny Złoty Lew na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes. Żadna inna agencja interaktywna nie może pochwalić się nagrodą tej rangi. Nagrodzony został wówczas serwis pdk.pl. Zgromadził on zresztą rekordową liczbę nagród i wyróżnień - m.in: Silver Drum na festiwalu Golden Drum, Bronze World Medal na New York Festivals, nominacje do LIAA i Epici, FavouriteWebSiteAwards Site Of The Month i mnóstwo innych wyróżnień. Max Weber otrzymał także nagrodę na festiwalu FlashForward w 2002 roku za swój serwis w kategorii Typography. Wcześniej wygrywaliśmy też na festiwalu OFFF w Barcelonie i EMMA's w Toronto. Tak czy inaczej...

AK: Nagrody nie są celem same w sobie! Prawda?

GrMi: Generalnie robimy swoje! A to, że są nagrody - to wielka radocha jest!