Microsoft pomoże firmom poszkodowanym przez powódź
-
- Krzysztof Piątek,
- 09.08.2010, godz. 15:19
Microsoft wspólnie z Konfederacją Pracodawcy RP włącza się do pomocy osobom prowadzącym działalność gospodarczą poszkodowanym w wyniku powodzi. Przedsiębiorcy, a także samorządy lokalne z zalanych regionów otrzymają bezpłatny, roczny dostęp do platformy Business Productivity Online Services (BPOS). Dzięki niej będą mogli obniżyć koszty związane z odtworzeniem oraz utrzymywaniem infrastruktury informatycznej swoich organizacji.
Microsoft przygotował 10 tysięcy licencji, z których mogą skorzystać zarówno duże firmy, jak i osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz samorządy lokalne.
BPOS obejmuje cztery produkty oferujące następujące funkcje:
1. Exchange Online:
- Standardowa skrzynka pocztowa o pojemności 1 GB;
- Poczta e-mail, udostępniany kalendarz, zadania i kontakty;
- Filtrowanie spamu i ochrona antywirusowa dzięki usłudze Exchange Hosted Filtering;
- Push e-mail w telefonach komórkowych pracujących w systemie Windows Mobile 6 lub wyższym.
2. SharePoint Online:
- Portal, funkcje współpracy, zarządzanie zawartością, przeszukiwanie witryny, funkcjonalność formularzy;
- Pojedyncza lokalizacja do udostępniania dokumentów, kontaktów, kalendarzy i zadań;
- Dostęp w trybie offline do dokumentów udostępnianych przez Outlook;
- Zbiorczy widok kalendarzy i zadań na wielu listach i witrynach;
- Szablony bloga, publikowanie artykułów, komentarze użytkowników i generowanie kanałów RSS.
3. Live Meeting:
- Obsługa klienta sieci Web, zapewniająca większą elastyczność zdalnym użytkownikom;
- Interaktywne narzędzia do udostępniania aplikacji i pulpitu oraz do obsługi tablicy;
- Przełączanie wideo na aktywnego uczestnika, transmisja wideo i połączenia VoIP dla wielu uczestników;
- Prezentacje multimedialne, wideokonferencje, nagrywanie w wysokiej jakości i obsługa kamery internetowej;
- Zarządzanie szkoleniami i konferencjami, rejestracja uczestników spotkań i zajęć oraz wirtualne pokoje na czas przerwy.
4. Office Communications Online:
- Komunikacja błyskawiczna 1:1 lub 1 do wielu z rozmowami tekstowymi i transferem plików;
- Funkcja obecności, pozwalająca sprawdzić dostępność innych użytkowników w sieci;
- Obsługa różnych typów urządzeń - komputery, przeglądarki i telefony komórkowe.
Aby przystąpić do programu wystarczy posiadać komputer z licencjonowanym systemem operacyjnym Windows, dostęp do Internetu oraz przeglądarkę Internet Explorer i pobrać trzydziestodniową wersję testową programu ze strony www.microsoft.com/online. Po jej uruchomieniu należy skontaktować się z Konfederacją Pracodawcy RP, która prowadzi weryfikację czy dany podmiot kwalifikuje się do skorzystania z niniejszej oferty.
Do oświadczenia należy dołączyć informacje na temat firmy (nazwa, numer identyfikacyjny Windows Live, liczba stanowisk komputerowych, która ma być objęta licencją oraz województwo, w którym zarejestrowana jest firma). Wszystkie dane muszą być zgodne z stanem faktycznym z dnia pobrania wersji próbnej. Po trzymaniu kompletu dokumentów, Konfederacja Pracodawcy RP kieruje do Microsoft wniosek o przedłużenie danemu podmiotowi bezpłatnego dostępu do platformy na okres 12 miesięcy. Jedna licencja może objąć od 5 do maksymalnie 100 stanowisk pracy.
Wnioski organizacji posiadających większe zapotrzebowania będą rozpatrywane indywidualnie przez Konfederację Pracodawcy RP i Microsoft.
O przyznaniu bezpłatnego dostępu do platformy BPOS decyduje kolejność zgłoszeń. Po zakończeniu programu (rejestracja trwa do 31 grudnia 2010 roku albo do wyczerpania puli 10 tys. licencji) podmioty zainteresowane dalszym dostępem do platformy BPOS będą mogły korzystać z niego na warunkach komercyjnych, wnosząc standardowe opłaty licencyjne.
Więcej informacji na temat oferty można uzyskać na specjalnie w tym celu przygotowanej witrynie pod adresem www.microsoft.com/poland/onlineservices/Pomoc.aspx.