Mikser w nowej wersji

Blender 2.4.2 pozostaje programem przede wszystkim dla hobbystów, ale nowe funkcje pozwalają tworzyć animacje i grafiki 3D na profesjonalnym poziomie.

Zaawansowane narzędzia do tworzenia grafiki, animacji, a nawet interaktywnych aplikacji 3D (łącznie z realistyczną fizyką) - to wszystko dostępne jest w Blenderze 2.4.2.

Blender 2.4.2 to nowa wersja znanego programu do tworzenia grafiki, animacji i interaktywnych programów 3D, który ma wielu zagorzałych zwolenników, ale równie wiele osób zniechęca nietypowy interfejs. W ostatnich wersjach nie odbiega już znacząco od innych aplikacji do tworzenia grafiki 3D, chociaż z pewnością nie można go dogłębnie poznać w kilkanaście minut. Osoby zainteresowane tworzenia grafiki i animacji 3D powinny przynajmniej wypróbować Blendera 2.4.2, najlepiej używając do tego celu przykładowych scen dostępnych w Internecie. Nową wersję wyposażono w kilka ciekawych narzędzi. Jednym z nich jest modyfikator tablicowy (array modifier), który umożliwia tworzenie bardzo skomplikowanych modeli za pomocą powielania i przemieszczania prostych obiektów. Jest to narzędzie na tyle dobre, że można tworzyć nawet trójwymiarowe modele fraktali! Nowa wersja zawiera także przebudowane i zoptymalizowane funkcje renderowania scen, możliwość tworzenia nowych materiałów przez łączenie kilku innych, dzielenie sceny na warstwy obiektów o odmiennych parametrach. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest rozmycie ruchu, charakterystyczne dla materiałów wideo (tzw. motion blur), a w animacjach tworzonych za pomocą Blendera uzyskiwane poprzez przypisanie odpowiedniego wektora prędkości każdemu pikselowi tworzącemu obraz.