Młodzież w internetowych sklepach

Młodzież spędza miesięcznie ok. 837 minut online, podczas gdy dorośli poświęcają na to jedynie 264 minuty. Co ciekawe - jedna trzecia nastolatków po przejrzeniu oferty sklepów internetowych, nie dokonuje zakupów w Sieci lecz w tradycyjnych placówkach handlowych.

Z ostatniego raportu opublikowanego przez Jupiter Media Metrix wynika, że 89% nastolatków w wieku 13-17 lat nigdy nie dokonało zakupów w sklepach internetowych. Dodatkowo, blisko jedna trzecia młodzieży (29%) w Sieci zdobywa jedynie informacje o produkcie aby następnie w celu kupna udać się do tradycyjnych placówek handlowych.

Najnowsze badania Jupiter Media Metrix wykazały także, że pomimo braku posiadania przez młodzież kart kredytowych, odwiedza ona te same witryny co dorośli, włącznie z popularnymi stronami e-commerce jak np. Amazon.com i eBay. "Wielu nastolatków korzysta z Internetu jak z supermarketów: spotyka się z przyjaciółmi, gra w gry i ogląda sklepy bez zamiaru kupna czegokolwiek" - twierdzi analityk Jared Blank z Jupiter Media Metrix.

Według raportu Jupiter Consumer Survey, 42% nastolatków przegląda prywatne strony stworzone przez innych użytkowników, a serwisy umożliwiające konstruowanie swoich witryn takie jak Angelfire, TriPod czy Homestead należą do najczęściej odwiedzanych stron WWW w Sieci. Dlatego też firmy, które pragną przyciągnąć do swych serwisów młodych odbiorców powinny umożliwiać zakładanie własnych witryn internetowych, a dodatkowo struktura serwisów komercyjnych powinna być na tyle modyfikowalna aby każdy z nastolatków mógł ją dopasować do własnych potrzeb.