Mocny wizerunek

Internetowa kampania reklamowa napoju Frugo stała się wydarzeniem medialnym. Firma 3dart.com, której zlecono wykonanie strony zgodnie z najnowszymi trendami, wykorzystała do stworzenia site'u technologię Flash. W wyniku tego powstała strona niezwykle atrakcyjna i ciekawa graficznie.

Internetowa kampania reklamowa napoju Frugo stała się wydarzeniem medialnym. Firma 3dart.com, której zlecono wykonanie strony zgodnie z najnowszymi trendami, wykorzystała do stworzenia site'u technologię Flash. W wyniku tego powstała strona niezwykle atrakcyjna i ciekawa graficznie.

Dlaczego Flash

Podczas tworzenia szaty graficznej dla prezentacji internetowej Frugo głównym założeniem było zrobienie strony oryginalnej, całkiem niepodobnej do stron statycznych typu tekst plus obrazek. Dlatego podjęliśmy decyzję o użyciu Macromedia Flash 4 jako głównej platformy (wersja w html-u też powstała, ale jest uboższa od flashowej, mimo to zawiera wszystkie elementy informacyjne). Było to dość odważne posunięcie, ale okazało się słuszne - większość internautów z grupy docelowej Frugo ma zainstalowane nowe wersje przeglądarek obsługujących Flasha.

Wyzwaniem okazało się zmniejszenie objętości całej prezentacji. - Wiadomo, że w polskich warunkach większość internautów surfuje przez modemy, co prawda dość szybkie (56k), jednak twórcom prezentacji nie pozwala to na pełne rozwinięcie skrzydeł. Należało zaprojektować site, tak by wyglądał efektownie, zawierał sporo animacji i efektów, a jednocześnie szybko się ładował. Nie było to łatwe, zważywszy, że w prezentacji na każdy dzień tygodnia jest w tle inna muzyka, różne są też bitmapy - ze zdjęciem butelki i graffiti. W efekcie cała prezentacja na jeden dzień zajmuje ok. 110 kB. Możliwe byłoby jeszcze silniejsze skompresowanie bitmap i muzyki, ale odbiłoby się to niekorzystnie na jakości prezentacji.

Po ostatniej renowacji site'u cała prezentacja jest w zasadzie jedną aplikacją Flasha, która w połączeniu ze skryptem cgi generuje odpowiednią treść, w zależności od dnia tygodnia. Jest to bardzo wygodne przy jakichkolwiek zmianach czy aktualizacjach.

Projekt

Sam design był tworzony na początku jako wstępny szkic, gdzie zostały rozplanowane poszczególne elementy, takie jak nawigacja, nagłówek, grafiki, przyciski itp. Następnie rozpoczęto jeden z dwu najważniejszych etapów: projektowanie w Photoshopie interfejsu, dokładnie tak jak miał on wyglądać docelowo. Na tym etapie zachodziło sporo modyfikacji, co spowodowało zmiany w charakterze wizualnym strony, a z założenia miała ona być mocna, łatwo rozpoznawalna i oczywiście spójna z wizerunkiem Frugo, stworzonym przez agencję.

Ostatni etap

Drugim ważnym etapem było przeniesienie całego projektu do Flasha, co nie jest, jakby się wydawało, operacją typu copy/paste. Wszystkie elementy oprócz zdjęć musiały być stworzone jako krzywe wektorowe, gdyż tylko w ten sposób można wszystko animować, a objętość pliku wynikowego jest bardzo mała.

Animacja kończyła pracę - chodziło o ożywienie całego site'u przez dodanie animacji praktycznie każdego elementu na stronie. Przyszła w końcu pora na dźwięk, podkład muzyczny, poprawki drobnych błędów, optymalizację i publikację w Internecie.

Tak wyglądał pierwotny projekt strony Frugo.

Tak wyglądał pierwotny projekt strony Frugo.

Ściema" - tak nazywają się na stronie Frugo animowane historyjki, których bohaterem jest Marian. Każdego miesiąca na stronie pojawia się nowy filmik, utrzymany w innej kolorystyce: ściema kwietniowa była niebiesko-żółta, majowa - zielona itd.

Twórcy chcą, by każda kolejna strona była bardziej złożona. W lipcu po raz pierwszy ściema stała się interaktywna. Internauta może poznęcać się nad kadetem Marianem i kazać mu robić pompki lub słoniki.

Multimedialne studio Mariana. Tu można obejrzeć billboardy, reklamy telewizyjne i posłuchać spotów reklamowych Frugo.

Frugo oferuje internautom darmowe konto pocztowe - jak na konto pocztowe grafika jest nietypowa.

Ze strony można ściągnąć wygaszacze ekranu. Oczywiście, Frugo.


Zobacz również